ایلام | دختران جامعه با زبان علم و مهارت سخن بگویند/نگاه جامعه به دختران نباید جنسیتی باشد

مشاور استاندار و مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: دختران جامعه امروزی باید مطالبه گر بوده و با زبان علم و مهارت سخن بگویند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، ، مریم شادیوند روز سه شنبه در همایش دختران، حمایتهای روانی، اجتماعی و توسعه پایدار در اداره کل بهزیستی ایلام افزود: نگاه جامعه به دختر و پسر نه جنسیتی بلکه باید با رویکرد انسانی باشد و افراد به سمت انسانیت حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه دختران جامعه باید آگاه باشند افزود: دختران دانش آموخته باید نگرش اشتغال محض در کسب و کارهای دولتی را در ذهنشان اصلاح کرده و بدنبال تولید شغل باشند.

وی همچنین اظهار کرد: دختران باید به این آگاهی برسند که از ازدواج‌های شتاب زده پرهیز و دانش مهارتی قبل از ازدواج را فرا گرفته تا زندگی موفقی داشته باشند.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام از خدمات پیشگیرانه بهزیستی در حوزه‌های مختلف بویژه آسیب‌های اجتماعی تقدیر کرد.

*** دختران جامعه رشد توانمندیهای فکریشان را گسترش دهند

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه دختران جامعه باید رشد توانمندیهای فکریشان را گسترش داده تا بتوانند نگرششان را اصلاح کنند افزود: رشد علمی به تنهایی کافی نیست بلکه باید فرد بتواند آن‌را در رفتار زندگیش بکار گیرد.

زهرا همتی با تاکید بر اینکه تاب آوری اجتماعی دختران باید تقویت شود افزود: دختران باید با افزایش دانش خود توانایی تغییر نگرش را در خود تقویت کنند.

وی گفت: دختران جامعه باید کسب الگوی مناسب اسلامی، ایرانی را مد نظر قرار دهند.

وی شناسایی و بکارگیری توانمندیهای زنان برای توسعه پایدار را رویکرد دولت ندبیر و امید دانست و گفت: دختران جامعه امروز باید مطالبه گر باشند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین ویژگی انسان های سالم را اعلام کرد و گفت: یکی از مهمترین این ویژگی ها داشتن قدرت خودشناسی و توانایی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران است.

شاپور کردی داشتن احساس مسئولیت، احترام گذاشتن به خود، قدرت ابراز وجود و بیان احساس، احساس لذت در تنهایی و در جمع، ایجاد تعادل بین توانمندیهای شخص با هدفگذاری زندگی، توانایی خود کنترلی، عدم تحقیر دیگران و درامان بودن افراد جامعه از یکدیگر را از دیگر ویژگی های یک انسان سالم عنوان کرد.

در پایان این آیین ۱۵ مورد جهیزیه اهدایی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی به نوعروسان مددجوی بهزیستی اهدا و از شماری از دختران موفق مددجوی بهزیستی در زمینه های ورزشی، تحصیلی و هنری و همچنین گروه های برتر جشنواره سرودهای نماز تقدیر شد.

پایان/

کد خبر 1336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد