کرمان|رونمایی از سند جامع سالمندی و سامانه «توان به » در شورای اداری استان  

از سند جامع سالمندی و سامانه «توان به » با حضور مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان ، استاندار ، رییس سازمان امور اجتماعی کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در شورای اداری استانداری رونمایی شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی کرمان در آیین رونمایی از سند جامع راهبردی سالمندی استان و سامانه« توان به » با اشاره به آمار 9 درصدی سالمندی در استان کرمان گفت : با استفاده از این سامانه امکان دسترسی سالمندان به دریافت خدمات از راه دور از جمله خدمات مشاوره ای در حوزه توانبخشی ، پزشکی ، روانشناسی و حقوقی انجام می شود .
صادق زاده با بیان اینکه تمام مراحل کار سامانه توان به در استان کرمان انجام شده است عنوان کرد : در این استان چندین طرح و برنامه در قالب سامانه های خدمت رسانی به معلولین و سالمندان برای ورود به سالمندی سالم از جمله سامانه آنلاین « توان به »  طراحی و اجرایی شده است .
وی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت سالمندان  اظهار داشت :  با تدوین سند جامع راهبردی سالمندی استان ، زمینه برنامه‌ریزی  علمی دقیق برای مسئولین و متولیان فراهم شده است و همچنین سالمندان می توانند با طرح سوالات و مسائل مربوط به بازه سنی خود  با مشاوره دقیق و علمی از خدمات و امکانات سامانه «توان به » بهره مند شوند . 
وی خاطر نشان کرد : 20 طرح و ایده اجتماعی با هدف حمایت و توانمندسازی گروه های هدف  در بهزیستی استان کرمان طراحی و تدوین شده که یکی از شاخص ترین این طرح ها، ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه است .
 

کد خبر 1300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد