تهران| 280 مددجوی بهزیستی تهران در انتظار دریافت تسهیلات هستند

معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران گفت: 280 مددجو از طریق سامانه کارا در انتظار دریافت تسهیلات هستند تا اشتغال و روند تولید را رونق بخشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، 280 مددجوی بهزیستی تهران در انتظار دریافت تسهیلات هستند .

معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران گفت: 280 مددجو از طریق سامانه کارا در انتظار دریافت تسهیلات هستند تا اشتغال و روند تولید را رونق بخشند.

مهشید چوبکار اظهار داشت: از این تعداد 125 نفر به بانک ها معرفی شده اند و در حال سپری کردن روند تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات هستند و بقیه منتظر تأیید سازمان بهزیستی برای معرفی به بانک ها هستند.

وی افزود: هم اکنون 350 تن از مددجویان بهزیستی در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کرده اند و در حال بارگذاری طرح ها و اطلاعات خویش هستند.

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه این سامانه از 2 سال گذشته فعالیت خویش را در راستای رونق تولید آغاز کرده است: سامانه «کارا» از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ثبت نام دریافت تسهیلات طرح های توجیهی اشتغالزا در دو برنامه «اشتغال فراگیر» و «اشتغال روستایی» طراحی شده و درحال اجراست.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال روستایی در رشته های مختلف از جمله دامداری، کشاورزی، صنایع دستی و سایر موارد در نظر گرفته شده است که برای کارفرمایان تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان با شرط ایجاد اشتغال برای سه نفر دیگر پرداخت می کند.

چوبکار اضافه کرد: همچنین برای خوداشتغالی مددجویان تسهیلات تا 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی بر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات تاکید کرد و گفت: تعدادی از مددجویان با بانک ها در رابطه به تعداد ضامنان لازم برای تأیید مشکل داشته اند که از طریق استانداری و فرمانداری این موضوع را پیگیری می کنیم تا تسهیل در پرداخت را شاهد باشیم.

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران خاطر نشان کرد: تا کنون به شمارش انگشتان دست مددجویان توانسته اند از طریق سامانه کارا تسهیلات دریافت کنند.

کد خبر 1299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد