خراسان رضوی | 80 درصد کودکان شیرخوارگاه علی اصغر ( ع ) بدسرپرست هستند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه دیدار تولیت آستان قدس رضوی از شیرخوارگاه علی اصغر (ع ) بیان کرد: دولت در حال حاضر کودکان زیر سه سال را به مراکز خیریه واگذار نمی کند به همین دلیل تمام کودکان زیر سه سال در مرکز شیرخوارگاه علی اصغر پذیرش می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی  مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه دیدار تولیت آستان قدس رضوی از شیرخوارگاه علی اصغر (ع ) بیان کرد:  در حال حاضر کودکان زیر سه سال را به مراکز خیریه واگذار نمی کند به همین دلیل تمام کودکان زیر سه سال در مرکز شیرخوارگاه علی اصغر پذیرش می شوند.

دکتر پوریوسف با اشاره به اینکه شیرخوارگاه علی اصغر هشت هزار متر زیربنا است و ظرفیت پذیرش 60 کودک با 30 پرسنل دارد یادآور شد: ما در سال گذشته تا 220 کودک پذیرش داشتیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته 576 کودک شیرخوار یک روزه تا دو سال پذیرش و مجموعا از مرکز 650 کودک ترخیض شدند، تعدادی از این کودکان به فرزند خوادگی گرفته شدند، تعدادی به صورت موقت به خانواده بازگشتند و تعدادی به مراکز خیریه واگذار شدند.

وی بابیان اینکه 450 کودک را به فرزندخواندگی در سال گذشته تعیین تکلیف کردیم تصریح کرد:کودکان مورد پذیرش در این مرکز 80 درصد بدسرپرست هستند و والدین آنها توسط قاضی صلب صلاحیت شدند.

هزینه یک میلیارد تومانی بیمارستان برای نگه داری شیرخوارهای بیمار

وی ضمن اشاره به این که نوزادان پذیرش شده در مرکز به دلیل شرایط نامناسب در دوران بارداری مادر دچار بیماری و یا اعتیاد هستند گفت: بنابراین تمام کودکان باید یک دوره در بیمارستان تحت نظر باشند، در سال گذشته متقبل هزینه یک میلیارد تومانی نگه داری این کودکان در بیمارستان شدیم.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 40 شیرخوار معتاد در مرکز پذیرش شدند عنوان کرد: در چهار ماهه اول امسال 146 پذیرش داشتیم و 154 خروجی داشیتم .همچنین در سال گذشته 220 کودک در مرکز تحت پوشش بودند که با تمهیدات اندیشیده شده به 110 کودک در حال حاضر رسیدند.

وی یکی از مشکلات مرکز را به کارگیری پرسنل و تقبل دستمزد آنها عنوان و اظهار کرد: با توجه به این که آستان قدس رضوی در خصوص نگهداری و هزینه های ایتام اقداماتی انجام می دهد در خواست داریم تا به اداره بهزیستی در راستای سامان دهی به کودکان تحت پوشش کمک کند.

کد خبر 1298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد