اصفهان| بوئین میاندشت| همایش پیشگیری از اعتیاد با شعار عدالت همگام سلامت و سلامت همگام عدالت

همایش پیشگیری از اعتیاد با شعار عدالت همگام سلامت و  سلامت همگام  عدالت  با حضور درویشی معاون فرماندار، براتی رئیس اداره بهزیستی، جمعی از مسئولین، پرسنل ادارات و عموم مردم در کانون شهید مطهری شهرستان بوئین میاندشت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت در این همایش در ابتدا براتی اذعان نمود: مواد مخدر از جمله موضوعات و ناهنجاری هایی می باشد که تاثیر عمیقی بر تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در یک جامعه دارد.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش افزایش دانش، آگاهی و توانمند سازی خانواده در زمینه پیشگیری از اعتیاد است. برای پیشگیری از اعتیاد، خانواده باید مهارت های زندگی، جرات مندی و گفتن نه، مهارت قدرت تصمیم گیری و تفکر انتقادی را به فرزندان خود آموزش دهد. ما باید بتوانیم با آموزش و مهارت های پیشگیری، خانواده و افراد را توانمند سازیم تا به مواد مخدر گرایش پیدا نکنند.

در ادامه خاکشور کارشناس مسئول مشاوره و خدمات روانشناختی اداره کل بهزیستی اصفهان و مدرس این همایش بیان کرد: وظیفه والدین تربیت نسلی است که سکان این مملکت را به دست گیرند. در دنیای امروز والدین باید در تمام مسائل اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و دینی دانش و آگاهی به روز داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت اجتماعی به عنوان یک اصل اساسی در پیشگیری از اعتیاد؛ افزود: مهم ترین عوامل پیشگیری از اعتیاد در خانواده؛ آموزش شیوه تربیت فرزند، آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت برقراری ارتباط با اعضای خانواده و فرزندان می باشد

شایان ذکر است اجرای ورزش باستانی زورخانه ای نونهالان با حضور جمعی از ورزشکاران نونهال و پخش کلیپ با موضوع  اعتیاد از برنامه‌های جانبی این کارگاه آموزشی بود و در پایان مراسم از ورزشکاران نونهال باستانی کار با اهداء جوایزی تقدیر بعمل آمد.

منبع: روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بوئین میاندشت

کد خبر 1280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد