مازندران| مجموع فعالیت‌های بهزیستی باید در اتاق شیشه‌ای با شفافیت کامل انجام شود/ تاکید بر بازنگری آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور در خزرآباد، گفت: باید شرایطی فراهم شود که مجموع فعالیت‌های بهزیستی در اتاق شیشه‌ای با شفافیت کامل انجام شود تا زمینه‌های موثر نظارت کامل مددجویان بر اقدامات را به دنبال داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران، "وحید قبادی‌دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور در خزرآباد ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش، گفت: با توجه به شرایط موجود، نگاه به بازرسی، ارزیابی و عملکرد مستلزم تغییر از شکل سنتی به رویکردهای نوین است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برون‌سپاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی، افزود: این امر ضرورت تقویت نظارت‌ها و به‌روزرسانی ابزارهای نظارتی را مضاعف کرده است.

وی، خاطرنشان کرد: در شرایطی که مستمری یک میلیون و ۵۰ هزار خانوار بصورت الکترونیک پرداخت می‌شود نظارت از طریق یک داشبورد مدیریتی در بستر فناوری اطلاعات روند نظارت را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه با اصلاح فرایندهای موجود زمینه‌های ایجاد تخلف را به حداقل خواهیم رساند، تصریح کرد: علاوه بر بهره از ابزارهای دولت الکترونیک، درصددیم تا با ارتقاء دانش مددجویان نسبت به حقوق خود و فعالیت‌های سازمان زمینه‌های نظارت عمومی و دستیابی حداکثری به حقوقشان را فراهم کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی، ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که مجموع فعالیت‌های بهزیستی در اتاق شیشه‌ای با شفافیت کامل انجام شود تا زمینه‌های موثر نظارت کامل مددجویان بر اقدامات را به دنبال داشته باشیم.

وی با تاکید بر تفاوت جایگاه بازرسی و حراست فیزیکی، اذعان کرد: موازی‌کاری سایر حوزه‌ها با فعالیت‌های دفاتر بازرسی علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف، کار را پیچیده کرده و از چابکی و سرعت عمل می‌کاهد.

قبادی‌دانا، تصریح کرد: ضروری است تا آشناترین افراد به عملکرد معاونت‌ها، ماموریت‌ها و ریز فعالیت‌های سازمان با نظارتی دقیق و نافذ در اقدامات در دفاتر مدیریت عملکرد بکارگیری شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه آیین‌نامه‌های اجرایی و دستورالعمل‌های موجود را نیازمند بازبینی و بازنویسی دانست و گفت: باید سازوکاری فراهم شود تا با اعمال سیاست‌های تشویقی، افرادی که عملکرد مناسبی دارند، این عملکرد صحیح و عالمانه را با انگیزه و دلگرمی ادامه دهند.

وی تحقق اهداف را منوط به تقویت اهداف دولت الکترونیک و ایجاد فضای شفاف برای فعالیت‌ها دانست و افزود: دفاتر ارزیابی نیز همچون دیگر حوزه‌ها با نگاه توانمندسازی و پیشگیرانه برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

قبادی‌دانا با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی در پایان یاداور شد: در ارزیابی‌ها نگاه ویژه‌ای به حوزه آسیب‌های اجتماعی داشته باشید و بطور حداکثری در اجرایی و عملیاتی شدن قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت تلاش کنید.

کد خبر 1249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد