مازندران| تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و نهادهای مردمی در امر نظارت

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور در خزرآباد با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و نهادهای مردمی در امر نظارت، گفت: بخش غیردولتی شرکای اجتماعی بهزیستی هستند؛ لذا با اعتماد به آنها بخشی از نظارت را با آموزش صحیح واگذار کنیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران، نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور با حضور «کاظم نظم‌ده» سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، «محمد نفریه» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، «فردین خرازی» رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، «رویا رفیعی» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «فرهاد اقطار» دبیر علمی همایش و مدیرکل بهزیستی مازندران در مجتمع شهید بهشتی خزراباد ساری برگزار شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حضور کوتاه در دفتر مدیریت عملکرد، گفت: بهزیستی اکنون با کمتر از ۲۳ هزار پرسنل و بالغ بر ۱۵۰ فعالیت به بیش از ۳۰ میلیون نفر خدمات‌دهی می‌کند.

وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار مرکز غیردولتی با بیش از ۲۰۰ هزار پرسنل تحت نظارت بهزیستی، افزود: دفتر مدیریت عملکرد برای نظارت بر چنین حجم بالایی از فعالیت‌ها با پتانسیل فعلی و نیروی انسانی محدودی که دارد، نمی‌تواند به تنهایی منشأ تحول و تغییرات باشد .

نفریه با تاکید بر استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی و نهادهای مردمی در امر نظارت، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نظارت اثربخش دفتر مدیریت عملکرد باید در نقش سکان‌دار، امور را رهبری کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سیستم‌های فعلی دریافت انتقادات و پیشنهادات کارایی لازم را ندارد، گفت: ضروری است تا سازوکاری درنظر گرفته شده تا مردم به عنوان بازرسان بهزیستی برای مطرح کردن موضوعات، دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر بحث خودنظارتی، بخش غیردولتی را شرکای اجتماعی بهزیستی عنوان کرد و افزود: با اعتماد به شرکای اجتماعی بخشی از نظارت را با آموزش صحیح به خود آنها بسپریم.

نفریه در تبیین و تشریح نظارت صنفی و نظارت عالیه، اذعان کرد: صنف‌ها را تشکیل دادیم اما متاسفانه با عدم ارائه آموزش صحیح از نظارت صنفی در جهت کاهش بار نظارت بهره‌ای نبردیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر تعامل بیشتر درون سازمانی، اظهار امیدواری کرد که با تغییر در رویکردها و روش‌های موجود و بهره‌برداری از ظرفیت عمومی، گام‌های تاثیرگذاری در جهت نظارت اثربخش و رضایت همگانی برداشته شود.

کد خبر 1247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد