لرستان | برنامه‌های شورای سالمندان به‌صورت فصلی ارائه و اجرا می‌شود 

معاون توان‌بخشی بهزیستی لرستان خواستار همکاری دستگاه‌های مختلف جهت اجرای مصوبات دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، لیلا طاهری بیان کرد: دبیرخانه شورای ساماندهی امور سالمندان با هدف کاهش معلولیت‌ها و ناتوانی‌های دوران سالمندی برای کلیه افراد جامعه (کودکان 5 ساله تا سالمندان بالای 100 سال) تأسیس شد و اهداف و استراتژی مشخص دارد که در جلسات استانی تصویب شده و جهت اجرا به دستگاه‌های عضو دبیرخانه ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های شورای سالمندان به‌صورت فصلی ارائه و اجرا می‌شود و سازمان بهزیستی به‌عنوان دبیرخانه این شورا هیچ‌گونه وظیفه اجرایی ندارد و صرفاً مصوبات مرتبط با سالمندان معلول و از کار افتاده تحت پوشش خود را انجام و ارائه خدمت می‌کند.

این مسئول یادآور شد: در همین راستا در سال 96 برای کلیه افرادی که در پارک کیو تردد می‌کنند مانند سالمندان، زنان باردار، مادران و نوزادان و جهت اینکه بتوانند از خدمات فرهنگی، اجتماعی و پیشگیرانه دستگاه‌های مختلف استفاده کنند، با هماهنگی و تصویب ریاست شورا، سازمان بهزیستی اقدام به تهیه کانکس جهت ارائه خدمات کرد  و در پارک کیو جانمایی و مستقر شد.

طاهری اضافه کرد: متأسفانه از آن زمان تاکنون، علی‌رغم وجود مصوبات جلسات استانی و شهرستانی شورای ساماندهی امور سالمندان و تاکیدات روسای جلسات استاندار و فرماندار شهرستان خرم‌آباد و حضور نمایندگان شهرداری در جلسات و مکاتبات مکرر تاکنون مناسب‌سازی ورودی‌های کانکس مذکور ناقص و هنوز تکمیل نشده و به علت شرایط جسمی در معرض خطر جامعه هدف این کانکس، شرایط استفاده از کانکس فراهم نیست.

طاهری اذعان کرد: ما امیدواریم به‌زودی موانع موجود در شهرداری بر سر راه تکمیل این پروژه مرتفع شود چراکه سازمان بهزیستی به‌عنوان دبیرخانه این شورا جهت اجرای مصوبات، نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است.

طاهری با اشاره به اعلام آمادگی دستگاههای مختلف  مبنی بر ارائه خدمات در کانکس افزود: سازمان ورزش و جوانان (اعزام روزانه مربی ورزش جهت ورزش صبحگاهی)؛ دانشگاه علوم پزشکی (ارائه خدمات پزشکی و پیراپزشکی جهت تست سلامت)؛کمیته امداد امام (ره) (اعزام مددکار جهت شناسایی سالمندان)؛ اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی (پر کردن اوقات فراغت سالمندان) و سازمان بهزیستی یک سمن متشکل از سالمندان فرهیخته و توانمند (بنیاد فرزانگان) جهت اداره امور کانکس و... را  موظف به ارائه خدمات بیان شده درکانکس مذکور دانست.

کد خبر 1246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد