مازندران| بهزیستی با توجه به تعداد بالای مراجعین و میزان مطالبه‌گری عملکرد بسیار خوبی داشته است

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور در خزرآباد بهزیستی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و با تاکید بر توجه ویژه به این نهاد حاکمیتی، گفت: در سنجش میزان رضایتمندی مردم از ۲۳ دستگاه اجرایی کشور در سال گذشته، بهزیستی موفق به کسب رتبه خوب شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران، نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور با حضور «کاظم نظم‌ده» سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، «محمد نفریه» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، «فردین خرازی» رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، «رویا رفیعی» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «فرهاد اقطار» دبیر علمی همایش و مدیرکل بهزیستی مازندران در مجتمع شهید بهشتی خزراباد ساری برگزار شد.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بهزیستی را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: با توجه به شدت و گستردگی آسیب‌های اجتماعی در کشور ضروری است تا به بهزیستی به عنوان نهادی حمایتی توجه ویژه‌ای شود.

وی، نظارت اثربخش و رضایت همگانی را از چالش‌های مهم نظام اداری عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین ارکان نظارت، نظارت پیشگیرانه مبتنی بر آموزش و فرهنگسازی مستمر و بستن گلوگاه‌های بروز تخلف است.

خرازی با تاکید بر نظارت فرایندی در قالب برنامه‌ریزی زمانبندی شده و اصلاح نقاط انحراف، پیش از بروز خسارت تصریح کرد: ساختار اداری در انطباق فرایندها با مقررات موجود به شدت نیاز به استفاده از نظارت همگانی تخصصی و سازمان‌یافته دارد.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به نظارت پسین، افزود: : این نوع نظارت بر اساس شناسایی افراد متخلف عمل می‌کند که اکنون با انواع سازوکار ها در این زمینه روبرو هستیم.

وی با انتقاد از تغییر نام بازرسی به مدیریت عملکرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این نگرش کار بازرسی تحت الشعاع مدیریت عملکرد قرار گرفته که ضروری است تا اصلاح شود.

خرازی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در کشور علاوه بر اهداف کلان و توسعه پایدار به دنبال رضایت مردم است، اذعان کرد: کاهش سرمایه اجتماعی یکی از بحران‌های مهم کشور است که نتیجه پایین آمدن اعتماد عمومی، انسجام و مشارکت ملی است.

رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه در سنجش میزان رضایتمندی مردم از ۲۳ دستگاه اجرایی کشور در سال گذشته، بهزیستی موفق به کسب رتبه خوب شده است، یادآور شد: لزوما رتبه رضایتمندی مردم بر ارزیابی‌های فنی صورت گرفته مقدم نیست و بهزیستی با توجه به تعداد بالای مراجعین و میزان مطالبه‌گری عملکرد بسیار خوبی داشته است.

کد خبر 1238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد