تهران| پیشوا| برپایی نمایشگاه و همایش پیشگیری از اعتیاد در پیشوا

نمایشگاه و همایش پیشگیری از اعتیاد با محوریت یاری گر هم باشیم درپیشوا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی پیشوا، به همت معاونت پیشگیری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی سپاه همایش و نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد با محوریت یاری گر هم باشیم به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سالن هلال احمر شهرستان برگزار شد.
نجمه اسماعیلی رئیس بهزیستی پیشوا گفت: سازمان بهزیستی به عنوان پیشرو و پرچم دار عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد، سالهاست با طراحی و اجرای برنامه های متعدد و استفاده از رویکردهای نوین به ویژه رویکردهای اجتماع محور، نقش مهمی را در پیشگیری و کاهش اعتیاد داشته است.
آسیه ملک دار معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی پیشوا اعتیاد را یک بیماری جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دانست و گفت: متاسفانه اعتیاد جزء سه آسیب اجتماعی با شیوع بالا در کشور ما و جز چهار بحران جهانی در کنار بحران فقر، مشکلات زیست محیطی و  تهدیدات هسته ای است.
وی ادامه داد: نتایج یک تحقیق نشان داده دلبستگی ضعیف به مادر، وجود پدر ناآرام  و سهل انگار در دوران کودکی و نگرش و رفتار مثبت اعضای خانواده نسبت به مصرف مواد، باعث افزایش مصرف در نوجوانی می شود.
ملک دار با اشاره به دوران نوجوانی به عنوان مخاطره آمیزترین دوران زندگی از نظر شروع به مصرف مواد مخدر گفت: آنچه که در بحث پیشگیری از اعتیاد خلاء آن احساس می شود  و جزء لاینفک توسعه پایدار است، نداشتن آموزش در مهارت های زندگی است.
وی افزود: ما نمی توانیم تمامی عوامل خطر را حدف کنیم اما می توانیم با تقویت عوامل محافظت کننده همانند مهارت های زندگی به نوعی فرزند خود را بیمه و تکانه های دوران نوجوانی را کنترل کنیم.
ملک دار ضمن توجه به اهمیت آموزش همگانی و پیشگیری اولیه، مسله بازپروری، بازاجتماعی شدن معتادان بعد از بهبودی و اشتغال را حلقه گمشده از زنجیره درمان اعتیاد دانست و گفت: اگر بتوانیم با توجه به مهارت شغلی برای معتادین بهبودیافته از اعتیاد کار ایجاد کرد نه تنها از عود مجدد پیشگیری می شود، بلکه زمینه توانمند سازی و  بازگشت آنها به خانواده نیز فراهم خواهد شد.
گفتنیست:  جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، حسن نژاد کارشناس ارشد آموزش و نظارت مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران و جمعی از روسا و مسئولین در نمایشگاه حضور یافتند؛  ازبرنامه های این همایش می توان به  پرسش و پاسخ درخصوص اعتیاد ، اجرای موسیقی زنده توسط بهبود یافتگان  و همچنین  تقدیر از دانش آموزان طرح مشارکت اجتماعی(ماد) اشاره کرد.


 


    


 


    


 


    

کد خبر 1235

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد