مازندران| واگذاری ۹۵ درصد از فعالیت‌های بهزیستی به بخش غیردولتی/ در فرآیند نظارت نیازمند تزریق نیروهای جدید و افکار نو هستیم

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور در خزرآباد ساری نظارت به روش‌های سنتی را پاسخگو ندانست و با تاکید بر روش‌های نوین و ابزارهای به‌روز، افزود: اصلاح فرآیندها نیاز به علم، تجربه و هزینه دارد و در این مسیر نیازمند تزریق نیروهای جدید و افکار نو هستیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مازندران، نشست توجیهی علمی_کاربردی دفاتر عملکرد بهزیستی سراسر کشور با حضور «کاظم نظم‌ده» سرپرست دفتر مدیریت عملکرد، «محمد نفریه» معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، «فردین خرازی» رئیس امور سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، «رویا رفیعی» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «فرهاد اقطار» دبیر علمی همایش و مدیرکل بهزیستی مازندران در مجتمع شهید بهشتی خزراباد ساری برگزار شد.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اصلاح رویکردهای فعلی برای تکامل اقدامات و فعالیت‌ها، گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از فعالیت‌های  بهزیستی به بخش غیردولتی واگذار شده است و متاسفانه نظارت، پایش و کنترل، متناسب با این شرایط پیش نرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار مرکز توانبخشی در کشور، نظارت به روش‌های سنتی را پاسخگو ندانست و با تاکید بر روش‌های نوین و ابزارهای به‌روز اذعان کرد: در بحث نظارت عملکرد نباید از ظرفیت گروه‌های داوطلب، نهادهای مردمی و جایگاه گروه هدف و خانواده آنها غافل شد.

نظم‌ده، استفاده از ظرفیت سامانه‌های متنوع بهزیستی در راستای نظارت و بررسی عملکرد را حائز اهمیت عنوان کرد و با تاکید بر اصلاح فرآیندها به جای اصلاح افراد، تصریح کرد: اصلاح فرایندها نیاز به علم، تجربه و هزینه دارد و در این مسیر نیازمند تزریق نیروهای جدید و افکار نو هستیم.

سرپرست دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در پایان متذکر شد: در بحث مدیریت عملکرد ضروری است تا نظارت و بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد، توامان مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1232

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد