تهران| ۷۵۰ نفر ازمعتادان بهبودیافته مراحل توانمندسازی را می گذرانند

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران: دستگاه های مرتبط در درمان و توامندسازی معتادان ماده 16 به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فرزانه جوادی اظهار داشت: قتل، طلاق و شرارت ناشی از اعتیاد لطمه فراوانی را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران  گفت: ۱۸۶ مرکز اقامتی بهبودی میان‌مدت، 160 مرکز سرپایی و 42 مرکز کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر، شش مرکز دولتی و هفت مرکز غیر دولتی از معتادان در استان تهران نگهداری و مراقبت می‌کنند.

او ادامه داد: از این تعداد، پنج مرکز دولتی و یک مرکز غیر دولتی نیز در نگهداری افراد معتاد در شهرری نقش بسزایی را ایفا می‌کنند و اقدامات گسترده‌ای را در نگهداری و مراقبت از معتادان انجام می دهند.

جوادی با اشاره به اینکه سیزده هزار معتاد متجاهر در استان تهران ساماندهی شده‌اند،افزود: شش هزار نفر از این تعداد معتاد متجاهر مربوط به شهرستان ری است که اقداماتی مؤثر و مفید در راستای توانمندسازی معتادان متجاهر پس از ساماندهی در مراکز درمانی ری انجام شد.

او با اشاره به اقدامات بهزیستی در نگهداری از معتادان عنوان کرد: تعداد مراکز توانمند سازی معتادان بر اساس برنامه ریزی‌ها و چشم اندازهای مورد نظر از دو مرکز به شش مرکز افزایش یافته و به افراد مورد نیاز خدمات رسانی می‌کند.

جوادی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط در حوزه درمان اعتیاد باید وارد عمل شده و در بهبود وضعیت این قشر همراهی و همکاری کنند، ادامه داد: ۷۵۰ نفر ازمعتادان بهبودیافته پس از رهاسازی از اعتیاد به دنبال بازگشت به جامعه و توانمندسازی هستند تا دیگر در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

او توانمندسازی معتادان در بازگشت آنها به جامعه را امری مهم و مؤثر دانست و گفت: موضوع درمان معتادان و توانمندسازی آنها در جامعه مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گرفته است و بهزیستی استان تهران در این عرصه برنامه‌های خاصی را در نظر دارد.

معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه اعتیاد موجب بروز مشکلات عدیده ای برای خانواده‌ها می‌شود، تصریح کرد: 62 درصد آسیب‌های اجتماعی از جمله قتل، طلاق و شرارت مربوط به افراد معتاد است که لطمه فراوانی را به خانواده‌ها وارد می‌کند.

همایش فرهنگی پیشگیری از اعتیاد با عنوان «یاریگر هم باشیم» با همکاری ادارات بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

منبع: خبرگزاری پانا

کد خبر 1225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد