همدان|95 کودک مبتلا به اتیسم از مراکز توانبخشی خدمات دریافت می کنند

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان گفت: استان همدان دارای دو مرکز اتیسم است که مرکزروزنه در همدان با ظرفیت 65نفر و مرکز تابان در شهرستان نهاوند با ظرفیت 30نفر فعال می باشند .

حجت الاسلامی افزود: هرماه به ۹۵ نفر از خدمت گیرندگان کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم در مراکز استان خدماتی از قبیلخدمات روانشناسی،‌ کاردرمانی، گفتار درمانی، ‌بازی درمانی، شن درمانی،تیچ،ماساژ درمانی ، سفاگری ،آموزش خانواده و همچنین یک وعده غذای گرم و هزینه ایاب و ذهاب کودکان اتیسم ارائه می شود.

فرید الدین حجت الااسلامی با بیان اینکه مهم ترین دغدغه این مراکز  مشارکت بیشتر خانواده ها در آموزش است گفت: نقش خانواده در حمایت و همکاری نقش ثابتی است و البته در دید گاه خانواده محور سعی می شود نیاز های همه افراد خانواده در نظر گرفته شودو جدید ترین اقدام مراکز طراحی کتاب کار می باشد که منجر به ثبت روزانه اهداف درمانی ، رسم نمودار و همچنین مشارکت بیشتر خانواده ها در آموزش شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : کودکان اتیسم نباید در مرکز شبانه‌روزی نگهداری شوند و به همین دلیل بهزیستی مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان اتیسم را ندارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تصریح کرد: مشکل اصلی کودکان اتیسم در خودماندگی و عدم توانایی برقراری ارتباط است و در چنین شرایطی اگر کودک به طور شبانه روزی در مرکز نگهداری شود کوچکترین دریچه‌های ارتباطی وی بسته خواهد شد به همین دلیل از لحاظ علمی و تخصصی مرکز شبانه روزی برای کودکان اتیسم تایید نمی‌شوند.

کد خبر 1202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد