آریا طوفانی خاطر نشان کرد: مراجعه ۲۹۷ نفر به مراکز دولتی حضوری و برقراری ۱۹هزار و ۴۹۶ تماس با سامانه مشاوره تلفنی ١۴۸۰ در شش ماهه ابتدای سال جاری از عمده خدمات ارائه شده توسط بهزیستی در راستای ارتقای سلامت روان میباشد.
مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه بهزیستی، نقش عمدهای در ارائه خدمات سلامت روان ارائه میکند، گفت: استان گیلان دارای ۱۰۷ مرکز مشاوره می باشدکه از این تعداد ۸۵ مرکز عمومی و ۱۳ مرکز مشاوره تخصصی و ۴ مرکز سلامت روان است که در زمینههای ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اختلالات روانی، سلامت جنسی، تحصیلی، تربیتی و...مشاوره ارائه مینمایند.
وی به فعالیت دفاتر مشاوره اشاره کرد و افزود: در این استان ۴ دفتر مشاوره نیز فعال میباشند که همگی این مراکز در راستای ارائه خدمات مشاوره جهت افزایش سلامت روان و کاهش آسیبهای فردی، خانوادگی و اجتماعی تلاش میکنند.
طوفانی در خصوص تماس های تلفنی و ارائه مشاوره خط ۱۴۸۰ اظهار داشت: عمده موضوعات مطرح شده در تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ را مسائلی از قبیل روابط فرا زناشویی، اعتیاد، فرزندپروری و مسائل زناشویی به خود اختصاص میدهند.
مدیرکل بهزیستی با اشاره به فعالیت سایر مراکز خدمت رسان بهزیستی، تصریح کرد: ۸۶مرکز خدمات مثبت زندگی و ۴ مرکز سلامت روان محلی نیز در استان گیلان فعال میباشند که تمامی این مراکز به ارائه برنامههای آموزشی به عموم مردم از جمله آموزشهای پیش از ازدواج، فرزندپروری، زندگی زناشویی، بلوغ و چگونگی مدیریت تعادل در نوجوانان، پیشگیری از خودکشی، مداخله در بلایای طبیعی ( طرح محب) و سایر برنامه های پیشگیرانه و مددکارانه بهزیستی می پردازند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: در شش ماهه ابتدای سال جاری اطلاعات ۹۶۲۲مراجع در سامانه مشاوره بهزیستی توسط مراکز غیردولتی ثبت گردیده است که البته تعداد مراجعه کنندگان غالبا بیشتر از ثبتیها میباشد.
کد خبر 119544
نظر شما