لرستان| بهزیستی متولی بخشی از رفاه اجتماعی است 

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: با برخورد قهری با کودکان موافق نیستیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، سلمان کریمیان در اولین جلسه کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی با هدف کنترل و کاهش این پدیده اجتماعی که با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاههای مربوطه در سالن کنفرانس کاسیت اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد گفت: تعدادی از کودکان کار مسئول تامین بخشی از معاش خانواده هستند که این امر باعث پایین آمدن عزت نفس کودکان و روی آوردن به تکدی گری می شود.

کریمیان افزود: کودکانی که امروزه در خیابانها با شغلهای کاذب مشاهده می شوند کودک خیابانی نیستند بلکه همگی دارای والد بوده و شب ها در خیابان پرسه نمی زنند.

معاون اجتماعی بهزیستی لرستان نیز گفت: با برخورد قهری با کودکان موافق نیستیم اما به نظر می رسد دستگاه قضایی باید با خانواده این کودکان برخورد کند.

این مقام مسئول با تقدیر از همکاری و اقدامات مستمر دادستان خرم آباد در خصوص کودکان خیابانی اضافه کرد: به طور قطع شرایط نامناسب اقتصادی دلیل اصلی بروز این پدیده است اما چنانچه جمع آوری از خیابان مثمر ثمر بود امروز تعداد این کودکان بیشتر نمی شد.

وی با تاکید بر پردازش به خانواده کودکان کار ادامه داد: باید خانواده ها برای این مهم پیش قدم شوند تا در مراحل بعدی، اقدامات دستگاههای اجرایی موثر واقع شود.

حجت حق نظری رئیس بهزیستی شهرستان خرم آباد در این نشست افزود:  بیش از ۸۰ درصد کودکان کار شناسایی شده این شهرستان ساکن یک محله در حاشیه این شهر هستند و بطور متوسط  این محله حدود ۲۰۰ کودک کار دارد که بیشتر قانون ستیز و آسیب زا تربیت می شوند.

وی ادامه داد: در بررسی مشخصات این کودکان مشخص شد که پدر بیشتر آنها زندانی، کارگر، معتاد یا بی سواد است که به نظر می رسد برای پیشگیری از بروز آسیب های بیشتر باید برخورد قهری انجام شود.

وی بیان کرد: کودکانی هستند که بیش از ۲ بار توسط بهزیستی نسبت به جمع آوری انان اقدام شده اما همچنان سر چهار راهها حضور دارند.

سال گذشته بیش از ۵۲۰ کودک کار در لرستان شناسایی شد که تاکنون برای ۲۱۹ نفر مستمری ماهانه مقرر شده است.

کد خبر 1186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد