حفظ سنت‌های باستانی موجب ترویج شادی و امید در جامعه می‌شود/ باید تلاش کنیم تا شادی‌ها را با یکدیگر تقسیم کنیم و امید به آینده را به نسل بعدی هدیه دهیم

معاون اول رییس جمهور شامگاه امروز(شنبه) و همزمان با مراسم سنتی شب یلدا در موسسه خیریه ملائک و در جشن یلدای دختران تحت پوشش این موسسه شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر جهانگیری در این دیدار صمیمی و دوستانه با ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین و دختران موسسه ملائک گفت: خدمت به این قشر از جامعه توفیق و لطفی الهی است و من به سهم خودم از خدمات مدیران و مربیان که تمام تلاش خود را در آموزش، تربیت و پرورش این کودکان به کار گرفته اند، قدردانی می کنم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ویژگی ها و تعاریف مربوط به شب یلدا و فرهنگ خوب جمع شدن خانواده ها در این شب در کنار یکدیگر اظهار داشت: امروز خوشحالم که در جمع خانواده ای هستم که آنها نیز فرزندان ما هستند و می توانیم شادی هایمان را با یکدیگر تقسیم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از سنت ها و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی گفت: پایبندی این سنت ها موجب ترویج نشاط،‌شادی و امید در جامعه می شود.

دکتر جهانگیری خطاب به دختران تحت پوشش موسسه خیریه ملائک گفت: شما در خانواده بزرگی هستید و خوشبختانه از مربیان و سرپرستانی برخوردارید که مانند پدر و مادر دلسوز شما هستند. از بین شما در گذشته تا کنون انسان های بزرگی رشد کرده و به خود، جامعه و کشورشان خدمت کردند و شما هم می توانید با پشت کار و تلاش، کارهای بزرگی برای خود و کشورتان انجام دهید.

معاون اول رییس جمهور افزود: مطمئن هستم آینده ایران در اختیار شماست و حتما از این مرکز و مراکزی نظیر این، آینده سازان خوبی به جامعه تحویل خواهد شد. امیدوارم درس های خود را خوب بخوانید و نسبت به آینده با امیدواری زندگی کنید

وی در خاتمه افزود: همه تلاش ما این است که آینده ایران برای نسل بعدی روشن و درخشان باشد.

پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از مدیران و خیرین موسسه ملائک و نیز همه نیروهای سازمان بهزیستی کل کشور گفت: 26 هزار نفراز کودکان، نوجوانان و جوانان به طور مستقیم و غیرمستقیم با سازمان بهزیستی مرتبط هستند و حمایت دولت می تواند شرایط بهتری برای زندگی آنها و نیز کارکنان سازمان بهزیستی فراهم کند.

همچنین دکتر کریمی از اعضای هیئت مدیره موسسه خیریه ملائک که همه اعضای آن از آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس هستند گزارشی از وضعیت دختران حاضر در موسسه ملائک، مددکاران و مربیان، کمک های خیرین، برنامه های آتی به این موسسه ارائه کرد.

در ابتدای مراسم یکی از دختران روشندل تحت پوشش موسسه خیریه ملائک به تلاوت آیات قرآن پرداخت و پس از دکلمه و شاهنامه خوانی چند سرود محلی همخوانی شد.

کد خبر 11774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد