خدمات بهزیستی به بیش از 2هزار نابینای زنجانی

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از ارائه خدمات به 2هزارو 508 نابینای زنجانی خبرداد و گفت : سازمان بهزیستی برنامه های مختلفی برای خدمات رسانی به نابینایان انجام می دهد که از جمله این برنامه ها حمایت های اجتماعی و اقتصادی است.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : در حال حاضر 377  نابینای شدید ، 695 نفر متوسط و 560 نفر نیز با مشکل بینایی خفیف تحت پوشش بهزیستی هستند
وی با بیان اینکه علاقه به تحصیلات عالیه  و استعداد در این افراد بسیار بالاست ، افزود : در حال حاضر  44 دانشجو و 220 دانش آموز نابینا و کم بینا از خدمات تحصیل رایگان در دانشگاه آزاد و کمک هزینه تحصیلی در مدارس و سایر موسسات آموزشی استفاده می کنند.
محمدی در خصوص مشکلات این قشر گفت: مشکلات این گروه همانند سایر مردم جامعه در زمینه مسکن، اشتغال و ازدواج است.
وی تاکید نمود: موضوع ایجاد اشتغال برای معلولین و نابینایان باید به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد تا طبق قانون این افراد در سازمان‌ها، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شوند .
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به نقش برجسته ورزش روشندلان در توانمندسازی اظهار داشت : ایجاد شرایط لازم و گسترش ورزش نابینان دررشته های گلبال ، شنا، شطرنج، جدو ،دو میدانی و... می تواند درارتقا سطح زندگی نابینایان موثرباشد.

کد خبر 1163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد