تهران| ری| برگزاری اولین همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ری

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری: نقش همکاری و تعامل سازمان های مردم نهاد و غیر دولتی در مبارزه با موادمخدر بی بدیل است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، مینا رجایی در اولین همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: بهزیستی به عنوان یک سازمان دانش محور و تخصصی در ارائه خدمات در راستای جامعه هدف عمل می کند؛ اغلب افراد تحت پوشش دارای نیازهای ویژه بوده، و افراد مبتلا به اعتیاد گروهی از جامعه هدف سازمان  هستند و بهزیستی با رویکرد توانمند سازی و استفاده از مشارکت های مردمی نسبت به آنان نقش آفرینی می کند.
 رجایی افزود: سازمان بهزیستی بعنوان متولی اصلی، رسالت مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگی را به عهده دارد و در زمینه پیشگیری، محور برپایه آموزش و آگاه سازی اولیا برای کنترل صحیح فرزندان در خانواده هست و همچنین برای گروه نوجوان و جوانان هدف ما استفاده از برنامه های جامعه محور و آموزش گروهی در تمامی سنین است؛ در زمینه درمان نیز در مراکز اقامتی و سرپایی بر اساس وضعیت فرد خدمات بهداشتی ارائه می شود.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری اظهار داشت: فرد مبتلا به اعتیاد وقتی به مراکز ما مراجعه می کند، مطابق حقوق انسانی و رعایت اخلاق با او رفتار می شود و دوره درمان خود را با موفقیت به پایان می رساند و پس از آن  مرحله فرهنگی یا همان بازتوانی آغاز می شود که شامل مجموعه برنامه هایی برای استقلال فرد و ورود مجدد به اجتماع برای ارتقای زندگی  است.
 وی ادامه داد: با رصد و پیگیری برنامه ها در راستای افزایش ماندگاری در الگوی مجدد، در جهت تکامل اهداف سازمانی هستیم و در این زمینه فعالیت هایی مطابق با برنامه بین المللی در نظر گرفته شده و در حال اجرا است. در واقع همگان بر این موضوع واقفیم که اعتیاد بلای خانمانسوز بشمار می رود و یک تهدید جدی برای سلامت جسم، روح و روان محسوب می شود و در واقع یک خسارت جبران ناپذیر و اتلاف منابع برای نظام، دولت و مردم است.
 رجایی تاکید کرد: لازمه پیشگیری از اعتیاد انسجام و هم افزایی با رویکرد اجتماعی است که برای تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی آحاد جامعه صورت می گیرد و این امر با گسترش همکاری سازمان‌های مردم نهاد و غیردولتی امکان پذیر است که باید حداکثر تلاش را با اقدامات همه جانبه پیش گیرند.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری اضافه کرد: سه کمیته اصلی پیشگیری، درمان و مبارزه با عرضه در شهرستان ری در حال فعالیت است. از شروع آذر ماه سال 97 تقریبا 15 هزار نفر جمع آوری و غربال شدند و 9 هزار نفر از معتادین متجاهر درمرکز اقامتی زیر نظر بهزیستی در شهرستان ری نگهداری می شوند.

کد خبر 1146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد