البرز | دوره آموزشی "تربیت جنسی کودکان" ویژه کارشناسان امور کودکان و نوجوانان سراسرکشور

متاسفانه خانواده در کشور ما هنوز اهمیت مهادی کودک را جدی نگرفته و اکثر خانواده ها بعنوان یک کار فانتزی و عمدتا بدلیل گرفتاری شخصی مهد کودک را بر خانواده ترجیح میدهند در صورتیکه در کشورهای توسعه یافته دوران مهد کودک را یکی از بهترین ، مؤثرترین و پربارترین دوران های زندگی انسان میدانند ولی متأسفانه باید گفت که خانواده های ما بین مدرنیته و سنت ها گرفتارند و هنوز فضای ذهنی شان در گذشته سیر میکند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : دوره آموزشی "تربیت جنسی کودکان" ویژه کارشناسان امور کودکان و نوجوانان بهزیستی سراسر کشور به مدت دو روز به میزبانی استان البرز در محل مجتمع دشت بهشت محمد شهر کرج در حال برگزاری میباشد.

دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی البرز ضمن خیر مقدم به حاضرین در افتتاحیه این مراسم گفت : بنده معتقدم که در بین بخش های مختلف سازمان بهزیستی یکی از مهمترین فعالیت ها، کار با مهادی کودک و شرکای کاری ما در حوزه اجتماعی میباشد. در دنیای مدرن امروزی طبیعتا با چالش هایی در حوزه تعلیم و تربیت مواجه خواهیم بود علی الخصوص در کشور ما که در حال گذار از سنت به مدنیته هست و بنابراین لازم است با یک نگاه دقیق کارشناسی ، امروزی و مدرن به مباحث تعلیم و تربیت بپردازیم.

مدیرکل بهزیستی افزود : یکی از عوامل اثرگذار در تعلیم و تربیت که قطعا بی بدیل است خانواده هست و دیگری مدرسه بعد از آن دانشگاه  و جامعه در مراحل بعدی میباشند بنابراین ما باید کودکان را در مراحل اول آماده نمائیم برای اینکه به درستی و بهترین شکل این مراحل را طی کنند تا بتوانیم در آینده جامعه ای سلامت و رو به رشد و متعالی داشته باشیم.

دکتر حیدری تصریح کرد : متاسفانه خانواده در کشور ما هنوز اهمیت مهادی کودک را جدی نگرفته و اکثر خانواده ها بعنوان یک کار فانتزی و عمدتا بدلیل گرفتاری شخصی مهد کودک را بر خانواده ترجیح میدهند در صورتیکه در کشورهای توسعه یافته دوران مهد کودک را یکی از بهترین ، مؤثرترین و پربارترین دوران های زندگی انسان میدانند ولی متأسفانه باید گفت که خانواده های ما بین مدرنیته و سنت ها گرفتارند و هنوز فضای ذهنی شان در گذشته سیر میکند.

مدیرکل بهزیستی در خصوص اهمیت مبحث این دوره آموزشی گفت : جامعه ما گاهی مواقع از گفتن برخی مباحث که واقعیت های زندگی شخصی و اجتماعی هستند به دلیل رعایت ادب ، عفت ، احترام و شرم آنها اصلا بیان نمیکند و یکی از مباحث اساسی و پایه گذار شخصیت انسان مسائل جنسی است که اکثر خانواده ها سعی میکنند این دوران را با کتمان کردن و گذشتن از پرسش و پاسخ هایی که از طرف فرزندانشان پرسیده میشود بگذرانند و به اینکه اگر این مسائل صریح ، روشن و با بیانی کودکانه مطرح نشود در آینده کوکان با مشکلاتی مواجه خواهد کرد خیلی توجه ندارند و البته نظام آموزشی کشور هم در گذشته به این سمت نرفته است ودر حال حاضر یک ضرورت است.

وی ادامه داد : اگر اعضای مؤثر خانواده با توجه به شناخت تفاوت های فردی فرزندانشان ورود پیدا نکنند قطعا منابع اطلاعاتی بسیار زیادی در اختیار کودکان میباشد و احتمال دارد که این اطلاعات را کودکان از جایی بگیرند که با مبانی اجتماعی و ارزش های دینی ما تفاوت و ضدیت داشته باشد ، بنابراین برگزاری چنین دوره هایی در صورتی که کاربردی و عملیاتی باشد ضرورت دارد .

دین مبین اسلام دین جسم و جان است که هم به ابعاد جسمی و هم روحی روانی انسان توجه دارد و طبیعتا این آموزش ها در آینده باعث سلامت روح و جسم فرزندان و جامعه مان خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی در پایان گفت : این دوره ، دوره ای بسیار حساس و اساسی است که باید از مباحث علمی که از جانب استاد محترم مطرح میشود استفاده کنید و  با نظرات خودتان و مشارکتی که در موضوع خواهید داشت انشاءالله بتوانید جلسات را پر بارتر برگزار نمائید.

کد خبر 1145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد