اصفهان| توانمندسازی و مشارکت اجتماعی، ارکان اصلی طرح « ماد »

مراسم اختتامیه استانی طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی « ماد » برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، در این مراسم که با حضور معاونین، مدیران، روسا، کارشناسان بهزیستی و آموزش و پرورش استان و تسهیلگران فعال در این طرح برگزار شد؛ « محمد سعید محمدی » معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه سلامت جزء محورهای اساسی توسعه هر کشوری است؛ ابراز داشت: سلامت روانی اجتماعی یکی  از مولفه‌های مهم سلامت است و ارتباطات و تعامل بین فردی هم از ابعاد اساسی سلامت روانی اجتماعی می‌باشد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان گفت: واژه‌های کلیدی همچون مسئولیت‌پذیری اجتماعی، حس نوع‌دوستی و امثال آن بیانگر سلامت روانی اجتماعی افراد  است که زیر بنای شکل‌گیری این رفتارها خانواده و مدرسه است.

وی افزود: خانواده در درجه اول و بعد از آن مدرسه، فنداسیون شکل‌گیری سلامت روانی اجتماعی افراد هستند. به همین خاطر طرح « ماد » با تمرکز بر توانمندسازی و مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان، به دنبال مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و در نتیجه افزایش سلامت روانی اجتماعی نوجوانان و کل جامعه است.

محمدی در پایان اظهار داشت: مشکلات افراد بزرگسال در وضعیت موجود از یک بعد ناشی از این است که این افراد به موقع آموزش‌های لازم برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را، فرا نگرفته‌اند و این خود موید اهمیت و جایگاه این طرح است.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم از نفرات برگزیده و فعال اجرای طرح « ماد » در سطح استان تقدیر شد.

کد خبر 1129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد