ایلام|طرح پیشگیری از خودکشی در دو شهرستان ایوان و ملکشاهی وارد فاز اجرا شد

مدیر کل بهزیستی ایلام از آغاز فاز اجرایی طرح پیشگیری از خودکشی در دو شهرستان ایوان و ملکشاهی خبر داد.

زهرا همتی روز دوشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی (خودکشی) افزود: برای اجرای این طرح چهار مرحله کارگاه آموزشی از سال گذشته تاکنون در این استان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این طرح اکنون وارد مرحله اجرا شده و تسهیلگران و موسسه های مردم نهاد مشارکت کننده و آموزش دیده در این طرح اقدام به شناسایی، نیاز سنجی و ارجاع افراد در معرض آسیب خودکشی برای درمان می کنند.

وی با ذکر اینکه این طرح در ۷۰ محله اجرا می شود گفت: از این شمار ۵۰ محله در ایوان و ۲۰ محله نیز در ملکشاهی بوده که این طرح در آنها اجرا می شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام بیان کرد: تسهیلگران مشارکت کننده و آموزش دیده در این طرح افراد در معرض آسیب خودکشی را پس از شناسایی به مراکز مربوطه نظیر مرکز درمانی و اورژانس اجتماعی ارجاع می دهند.

به گفته وی، برای اجرای این طرح سه میلیارد ریال اعتبار از محل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی اختصاص که در دو شهرستان ایوان و ملکشاهی هزینه می شود. وی گفت: این طرح در مرحله نخست در ۲شهرستان ایوان و ملکشاهی که بیشتر از سایر مناطق استان در معرض این آسیب قرار دارند، اجرا می شود.

وی ادامه داد: آمار خودکشی در بین مردم این۲شهرستان نسبت به سایر مناطق استان بالاست و به همین منظور این دو مناطق در استان انتخاب شده اند.

به گفته وی این طرح تا زمانی که مساله خودکشی به کنترل کامل در بیاید در این شهرستان ها و در آینده در مابقی مناطق استان ادامه خواهد داشت.

همتی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و کنترل خودکشی از طریق هشت کمیته در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی استانداری ایلام در سال جاری گفت: اداره کل بهزیستی ایلام به عنوان رییس کمیته آموزش و اطلاع رسانی این ستاد در کنار سایر اعضا فعالیت دارد.

کد خبر 1105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد