کارشناس مسئول آموزش و پژوهش بهزیستی خراسان رضوی در این خصوص، گفت: سازمان بهزیستی بهجهت تعدد و تنوع وظایف و مسئولیتهای خود دارای طیف گستردهای از کارشناسان مجرب، متخصص و دارای مدارج علمی بالا در رشتههای مختلف میباشد و به جهت نوع فعالیت و خدمتی که ارائه میدهد در ارتباط مستقیم با جامعه هدف، یک سازمان یادگیرنده است. قطعا یکی از مولفههای یک سازمان خدمت دهنده پویا و فعال، داشتن کارشناسان و کارکنانی است که علاوه بر دارا بودن تخصصهای علمی و تجربههای لازم، مهارتهای عمومی خود را نیز تقویت نمایند. سازمانی که به دنبال بهبود مداوم عملکرد و افزایش ظرفیت و توسعه خود است، قطعا آموزش نیرو انسانی را همواره در اولویت قرار میدهد.
سید مجتبی هوشیار افزود: امروزه موضوع مکاتبات در دستگاههای اداری بهویژه در مراودات سازمان باسایر دستگاهها و مراجع بالادستی و نظارتی از اهمیت خاصی برخوردار است. در ساختار اداری نامه نگاری رایج ترین شکل ارتباطات محسوب میشود، پس باید پذیرفت که آیین نگارش اداری یک نیاز اجتناب ناپذیر برای همه و به ویژه تحصیل کردگان محسوب میشود. انسان با کلام و آثار کلامی خود شناخته میشود و ارزش او با میزان ارزش کلام سنجیده میشود.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی که با هدف آشنایی فراگیران با مفاهیم کلی مکاتبات اداری، افزایش توانایی و مهارت شرکتکنندگان در تهیه یادداشت، نامه، دستورالعمل و...برگزار گردید، مباحثی از قبیل اصول تهیه نامهها، اصول صحیح نگارش و ویرایش، اصول نشانهگذاری، شناخت ارتباطات رسمی سازمانها و سلسله مراتب اداری، درست نویسی واژگان و... آموزش داده شد.
نظر شما