کردستان|سنندج|بازدید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور از مراکز تحت حمایت بهزیستی کردستان

دکتر فرید، معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور همراه با خاکی، معاون دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور و مدیرکل بهزیستی کردستان امروز از مراکز نگهداری تحت حمایت بهزیستی استان (شیرخوارگاه، مرکز 123، خانه سلامت، خانه امن) استان کردستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان مدیر یکی از مراکز در این بازدید اظهار کرد: کودکانی که در این مرکز حمایت و تحت پوشش قرار دارند در رنج سنی نوزاد تا سه ساله هستند.

وی افزود: هرکدام از بچه‌ها یک تا دو سال در کنار خانواده‌های آسیب دیده زندگی کرده‌اند که ما امیدواریم با آسیب شناسی و بهبود مادران معتاد، بتوانیم کودکان را به مادرانشان تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: تمرکز این مراکز آموختن مهارت زندگی به کودکان هست چون این کودکان به خانواده‌هایی که آنها را به سرپرستی بگیرند تحویل داده خواهند شد.

وی با اشاره اینکه در سال گذشته  16 فرزند خوانده به سرپرستی گرفته شدند، اعلام کرد: در حال حاضر در این مرکز شیرخوارگاه هفت کودک مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به صورت میانگین در هر ماه سه کودک به این مرکز انتقال داده می‌شوند که با تفکیک سنی کودکان خدمات بهتری ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: برنامه‌ها و اقداماتی از قبیل مهدکودک، سفال گری، ژیمناستیک، کانون پرورش فکری و کودکان برای این کودکان انجام می‌شود.

منبع: روابط عمومی اداره کل  بهزیستی کردستان

کد خبر 1091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد