منتورینگ به توسعه فردی و گروهی زنان سرپرست خانوار توجه دارد

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت : در حال حاضر 23 گروه همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند که بهزیستی تلاش دارد با برگزاری دوره منتوریگ و آموزش مهارتهای توسعه کسب وکار ظرفیت فردی و گروهی زنان سرپرست خانوار را افزایش دهد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی ایجاد خودباوری ، استقلال مالی و آموزش مهارت های کسب و کار و زندگی  در بین گروه زنان سرپرست خانواررا از اهداف عمده  بهزیستی برشمرد و افزود : دوره آموزشی منتورینگ گروه های همیاراستان زنجان با شرکت کارشناسان دفتر توانمند سازی خانواده و زنان ، مددکاران و تسهیل گران گروههای همیار و اعضاء گروههای همیار   بهزیستی استان زنجان در مورخ4 الی5 تیرماه سالجاری در سالن کنفرانس بهزیستی استان زنجان  برگزار شد .
وی تصریح کرد : با استفاده از این فرصت و آشنایی زنان سرپرست خانوار با منتورینگ و مهارتهای  توسعه کسب و کار ، جامعه هدف می توانند در راستای اشتغالزایی  یک منبع درآمد مستقل داشته باشند و کسب و کار خود را راه اندازی نمایند.
وی گفت : منتورینگ به معنای یک رابطه حرفه ای بین یک شخص آگاه و با تجربه با افراد دیگری است که در طی این رابطه به این افراد کمک خواهد شد تا مهارت و دانش خود را در یک زمینه ی حرفه ای ارتقا دهند منتورینگ به توسعه فردی و گروهی زنان سرپرست خانوار توجه می کند .و سه نهاد اصلی بهزیستی  ، کلینیک های مددکاری و مربی در این زمینه نقش فعالی را ایفا می کنند .
  این مقام مسئول خاطر نشان کرد :مربی  تجاری در این دوره بر اساس علاقه و مهارت زنان سرپرست خانوار مسیر راه اندازی استارت آپ همیار را در 5 گام(تیم سازی ، ایده تجاری ، پیش شتاب دهی وتامین منابع مالی ، شتاب دهی وتوسعه  ) به صورت مرحله ای تمرین می کند و شرایط هر گروه متناسب با  ایده تجاری ، ظرفیت نفرات و همبستگی گروهی تعیین می شود و سوژه تجاری باید بازار فعال و کارایی داشته باشد . در منتورینگ ظرفیت گروه ها رشد داده می شود و درآمدها پایدار سازی می شود .
وی با اشاره به اینکه توسعه گروهی با تکرار و تمرین مستمر و بدون تغییر میسر می شود  تاکید نمود : تلاش دائمی، با کیفیت و هدف دار، اقدامی است که بسیاری از گروه ها متوجه آن نیستندو با تمرکز بر مسائل، از تلاش مؤثر فاصله می گیرند .
حسینی  افزود : توسعه فردی و گروهی از جمله نیازهای ضروری برای کسب و کار اجتماعی این گروه هاست ودر دوره های آموزشی به افراد آموزش داده می شود تا با تشکیل گروه های جدید کسب و کاری و با مربی گری و توسعه فردی و توسعه گروهی ، فعالیت اقتصادی و اجتماعی خودرا تا حد قابل توجهی بهبود بخشیده  و توسعه دهند .
 

کد خبر 1089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد