لرستان | نشست صمیمانه مدیر اجرایی انجمن بیماران M.S و صرع در خرم آباد با مدیر کل بهزیستی لرستان

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: سازمان بهزیستی همواره این افتخار را داشته که به عنوان متولی معلولین در سطح جامعه شناخته شده است.

به  گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در نشست صمیمانه با مدیر اجرایی انجمن بیماران M.S و صرع در خرم آباد اظهار داشت: وقتی یک سازمان متولی بزرگترین اقلیت جامعه یعنی معلولین می شود به تنهایی قادر به پاسخگویی به تمام مطالبات نمی باشد.


توکلی اضافه کرد: یک معلول بنا بر معلولیت نباید مرزبندی شده و از دیگر افراد جامعه جدا شود و باید به عنوان یک شهروند عادی دیده شود.


توکلی گفت: متاسفانه بعد از بروز معلولیت برای یک فرد، تمام نیازهای عادی فرد معلول از جمله مسکن، اشتغال، تحصیل و ... بر عهده بهزیستی گذاشته می شود که این امر احساس جدا شدن از عموم جامعه را برای فرد معلول به وجود می آورد و آن مرزبندی بطور ناخودآگاه در ذهن افراد جامعه و فرد معلول شکل می گیرد.


این مقام مسئول افزود: عدم پاسخگویی به نیازهای طبیعی و به حق این قشر از سوی سایر دستگاهها،  باعث شده حجم کار در سازمان بهزیستی بالا برود.


توکلی افزود: مشکل اشتغال و کاهش درآمد در استان، دستیابی به فرصت های برابر مثل اشتغال برای معلولین را کاهش داده که این امر باعث شده معلولین به دلیل نبود فرصتهای شغلی، درآمد کمتری داشته و برای تامین نیازهای عادی به دستگاههای متولی وابسته شوند.


کاظم فتاحی مدیر اجرایی انجمن بیماران M.S و صرع در خرم آباد با اشاره به اینکه 80 درصد بیماران M.S بانوان می باشند اظهار داشت: حدود 900 نفر در استان لرستان با بیماری M.S دست به گریبان هستند که نیاز اصلی آنها توانمندسازی، اشتغال و درمان می باشد.


فتاحی تاکید کرد: عمده ترین وسایل توانبخشی مورد نیاز بیماران M.S  ویلچر،عصا، واکر، تشک‌های مواج، پوشینه و سایر لوازم بهداشتی می باشد که امیدواریم سازمان بهزیستی بتواند در این خصوص به این افراد کمک نماید.

کد خبر 1059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد