اصفهان| آران و بیدگل| استقبال مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از کاروان فرهنگی نابینایان و بینایان استان مازنداران

« مرضیه فرشاد » مدیرکل به همراه « سید اصغر فیاض » معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اصفهان، با حضور در شهرستان آران و بیدگل، از کاروان زیارتی کانون نابینایان و کم بینایان استان مازندران در بقعه شریف امامزاده محمد هلال ابن علی (ع) این شهرستان ، استقبال کردند.


 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل، در آیین استقبال از این کاروان فرهنگی، اسماعیل بایبوردی فرماندار و حیدر ایمانیان رییس اداره بهزیستی آران و بیدگل، سرهنگ تکیه مدیر اجرایی آستان محمد هلال ابن علی (ع) و جمعی از کارشناسان اداره بهزیستی و فرمانداری شهرستان آران و بیدگل حضور داشتند.

در این مراسم مسلمی مدیرعامل کانون نابینایان وکم بینایان استان مازندران ضمن تقدیر وتشکر از حسن مهمانوازی مسئولین بهزیستی استان اصفهان و مسئولین شهرستان آران و بیدگل، در خصوص فعالیت های فرهنگی و اردوهای زیارتی سیاحتی این کانون توضیحاتی را بیان نمود.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، به عنوان میزبان ارشد این مراسم، حضور کاروان زیارتی کم بینایان و نابینایان استان مازندران را به استان اصفهان و شهرستان شهید پرور آران و بیدگل خیر مقدم گفت و با تاکید برکیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی ویژه جامعه هدف بهزیستی ابراز داشت: تقویت بنیه فرهنگی خانواده بهزیستی و ارتقاء سطح دانش عمومی آنها، در کنار رسیدگی به نیازمندی های تخصصی آنها همچون اشتغال، مسکن، وسایل توانبخشی، از وظایف اصلی بهزیستی است.

مرضیه فرشاد با اشاره به اهمیت جایگاه بقاع متبرکه در تقویت امور فرهنگی جامعه گفت: امامزاده محمد هلال ابن علی (ع) علاوه بر اهمیت ذاتی خود به عنوان یک امامزاده واجب التعظیم، در سالهای اخیر توانسته با اجرای برنامه ها و فعالیت های مختلف قرآنی به عنوان یک جاذبه مذهبی خاص در جذب گردشگران نیز ایفای نقش نماید.

 در ادامه این مراسم، اسماعیل بایبوردی فرماندار شهرستان آران و بیدگل نیز، با اشاره به ضرورت تقویت راهکارهای حضور معلولان و مددجویان بهزیستی در جامعه، گفت: باید با پیش بینی مکانهای تفریحی - ورزشی ویژه معلولان در شهرستان آران و بیدگل، امیدآفرینی و نشاط اجتماعی را برای آنان فراهم کنیم.

 فرماندار شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به جمعیت 10 درصدی سالمندان شهرستان آران و بیدگل و تقدیر از مشارکت خیرین در احداث دهکده مهربانی؛ خواستار حمایت اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ساخت و احداث مسکن ویژه مددجویان و فضاهای فرهنگی و ورزشی برای معلولان و مددجویان این شهرستان شد.

سید اصغر فیاض معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از دیگر میزبانان این کاروان زیارتی بود. وی نیز با ابراز خرسندی از حضور کاروان فرهنگی زیارنی کانون نابینایان وکم بینایان استان مازندران درشهرستان آران و بیدگل؛ ابراز داشت: این برنامه فرهنگی باید به عنوان نمونه و الگو به دیگر مراکز و کانون های توانبخشی کشور معرفی شود و همه ادارات و مراکز توانبخشی با تمام ظرفیت به انجام  و توسعه این گونه فعالیت ها کمک کنند.

حضور در ضیافت صبحانه در جمع صمیمی و بی آلایش نابینایان وکم بینایان، گرفتن عکس یادگاری با این عزیزان روشندل و حضور درآرامگاه ابدی شهید محمد جواد قنایی کارمند شهید بهزیستی استان اصفهان و قرائت فاتحه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل

کد خبر 1058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد