خراسان رضوی | نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر با هدف اطلاع رسانی و آگاهی مردم در شش غرفه و در محل پارک ملت مشهد برگزار شد.

نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر با هدف اطلاع رسانی و آگاهی مردم در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر با هدف اطلاع رسانی و آگاهی مردم در شش غرفه و در محل پارک ملت مشهد برگزار شد.

معاون امور توسعه و پیشگیری  بهزیستی خراسان رضوی در خصوص برگزاری نخستین نمایشگاه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد با تلاش و همت سازمان بهزیستی استان اظهار داشت: برابر جلسه ای که در معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار گردید هر دستگاهی مکلف به انجام اقدامات خاصی در راستای پیشگیری از اعتیاد شد.

مسعود هنربخش ادامه داد: نمایشگاه توانمندی فعالیت های حوزه پیشگیری در هفته مبارزه با مواد مخدر به همت اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد و تلاش کردیم خدمات بهزیستی را در حوزه های درمان، کاهش آسیب و پیشگیری را به مردم ارائه دهیم و مردم از نزدیک با این خدمات آشنایی پیدا کنند.

وی با اشاره به این که غرفه های فعال در نمایشگاه فوق تمام فعالیت های حوزه پیشگیری درمان و حمایت از معتادین را بعد از پاک شدن ارائه می دهند گفت: مراکز ماده 16 در حوزه نگه داری و درمان معتادان متجاهر، مراکز DIC و مراکز توامندسازی و جامعه پذیری خدمات خود را به معتادان ارائه می کنند.

وی افزود: همچنین در حوزه سلامت روان؛ تیم های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد و پایگاه های سلامت اجتماعی، خدمات خود را در سطح محلات به شکل نمادین ارائه می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مشاوره 1480 سازمان بهزیستی در نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: مشاوره 1480 نیز در حوزه مشاوره های اعتیاد و خانواده خدمات خود را ارائه می کند.

وی ضمن بیان این که نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد مورد استقبال جوانان قرار گرفته است اظهار کرد:

در این نمایشگاه تاکید بر حوزه پیشگری و درمان مواده مخدری با عنوان "گُل" بود و تلاش شد جوانان را از آثار و عواقب این ماده مخدر آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار نمایشگاه تاتر خیابانی را در خصوص اعتیاد و بنیاد و ساختار خانواده داشتیم گفت: در شهرستان های تایباد و نیشابور نیز نمایشگاهی با همین مضمون برگزار شد و همچنین کارگاه تربیت فرزندان با رویکرد فرزند پروری در حوزه اعتیاد برای مشاوران برگزار شد تا موضوعات را به گروه مخاطب و مردم منتقل کنند.

هنربخش افزود: همچنین در محلات و حاشیه شهر که 10 مرکز DIC و 13 مرکز سلامت روان داریم نمایشگاه های محلی برگزارشد.

وی عنوان کرد: با همکاری شهرداری 15 بیلبورد شهری با پیام پیشگیری اعتیاد به منظور اطلاع رسانی با مضمون پیشگیری از اعتیاد نصب شد. همچنین اینفوگرافی تحت عنوان ماده مخدر "گُل" در فضای مجازی پخش و مورد استقبال واقع شد.

وی در خصوص همکاری با صدا و سیما استان به منظور روشن سازی افکار عمومی بیان کرد: مستندی در راستای اطلاع رسانی خدمات بهزیستی به معتادان تهیه شد که از پاتوق و کارتون خوابی تا پاکی و بهبودی کامل و خدمات بهزیستی به معتادان را به طور کامل شرح داد، همچنین کارشناسان و مشاوران بهزیستی با حضور در رسانه های مکتوب و دیداری تلاش کردند اذهان عمومی را در رابطه به این بلای خانمان سوز آگاهی بخشند.

کد خبر 1056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد