مرکزی | لزوم مشارکت حوزه در برنامه های فرهنگی و ارتقای سطح دینی افراد تحت پوشش

امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی واعظم علی مددی معاون اموراجتماعی با حضرت حجت الاسلام حسامی رییس حوزه علمیه خواهران اراک به منظور هم اندیشی و تعامل بیشتر بهزیستی با حوزه دیدار نمودند .

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این دیدار افزود : تعامل و ارتباط همه جانبه بهزیستی با حوزه اثرات مثبتی در جامعه هدف دارد و همفکری  این دو مجمو عه در مسائل مختلفی همچون ازدواج و طلاق، مشاوره و بیان احکام و  تاثیرات خوبی را در بر خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ضمن تشریح برنامه های این اداره کل گفت: بهزیستی در سه بخش پیشگیری، مشارکت مردمی و درمان برنامه های وسیعی در راستای اجرای رسالت خود که همان خدمت به مردم است را برگزار

می کند.

وی خواستار مشارکت بیشترحوزه در برنامه های فرهنگی و ارتقای سطح دینی افراد تحت پوشش این سازمان شد و تصریح کرد: بیان احکام و مسائل دینی، مشاوره در امر ازدواج و طلاق و ... توسط روحانیون توانمند می تواند تا حدودی رسالت و مسئولیت سنگین سازمان بهزیستی را کاسته و ما را در راستای تحقق اهداف یاری نماید.

امینی بیان کرد: جامعه روحانیت باید در کنار مددجویان حضور تبلیغی و معنوی داشته باشد که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: بهزیستی استان میتواند در ارائه خدمات توان‌بخشی و حمایتی با رویکرد توانمندسازی برای افراد واجد شرایط ، ارائه خدمات مشاوره‌ای ازجمله مشاوره ژنتیک، مشاوره روان شناختگی آموزشی-تحصیلی و... در مراکز ، ارائه خدمات آموزشی ازجمله آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و...  با حوزه همکاری لازم را داشته باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم همیشه راهنمایی‌های خود را  از افرادی که به آن‌ها اعتماد داشتند می‌گرفتند، افزود: نقش امام خمینی(ره) درانقلاب و جنگ بر هیچ کس پوشیده نیست و هنوز هیچ رسانه‌ای تاثیرگذارتر از منبر و ارتباط جهره به چهره به دست نیامده است.

در ادامه حضرت حجت الاسلام حسامی رییس حوزه علمیه خواهران اراک بیان نمود : حوزه علمیه خواهران می تواند تولید محتوا را در مورد سبک زندگی در حوزه های پیشگیری و مشاوره با ارایه برنامه ها و کارگاه های آموزشی مناسب انجام دهد 
رییس حوزه علمیه خواهران اراک افزود: حوزه علمیه  استان  با پرورش و آموزش تخصصی طلاب در زمینه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات دینی و شبهات پیشرفت بسیار زیادی داشته، لذا حضور طلاب و روحانیون در برنامه های سازمان بهزیستی می تواند کمک بسزایی به اعتلا و پیشرفت دینی و اخلاقی جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه جامعه را باید نسبت به مسوولیت ها در قبال اقشار آسیب پذیر و معلولان، هوشیار کنیم، اظهار داشت: البته تاکنون در زمینه انجام فعالیت های فرهنگی در بخش رفاه عمومی و حوزه های اجتماعی، موفق عمل کرده ایم. 
حضرت حجت الاسلام حسامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه خواهران گفت: ما آمادگی خود را برای ارائه خدمات در بخش‌های مختلف و آموزشی به سازمان بهزیستی در حوزه مهد کودک و کاهش آسیب‌ها و توانمند سازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی اعلام می نماییم .

 

کد خبر 1053

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد