خراسان رضوی | آموزش تاب آوری در برابر مشکلات بنیادی ترین راه برای مقابله با اعتیاد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: آموزش تاب آوری در جوامع، آموزش حل مسئله و استفاده از مشاوران متخصص راهی برای آموزش افراد جامعه برای دوری از گرایش به اعتیاد است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: آموزش تاب آوری در جوامع، آموزش حل مسئله و استفاده از مشاوران متخصص راهی برای آموزش افراد جامعه برای دوری از گرایش به اعتیاد است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص اقدامات بهزیستی در هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: به گفته متخصان در امر مبارزه با مواد مخدر، کاهش تقاضا و اقدامات پیشگیری محور کم ترین هزینه در راستای مبارزه با مود مخدر است.

دکتر پوریوسف از طرف دیگر نباید از موضوع مصون سازی جامعه و خانواده در این راستا قافل شد ادامه داد: متاسفانه طبق آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر 2.6 درصد از جمعیت 15 تا 64 سال کشور به مواد مخدر مبتلا هستند.

وی بیان کرد: باید در گروه های حساس مثل جوانان؛ نوجوانان و بانوان مراقبت بیشتری انجام گیرد.

وی عنوان کرد: به میزانی که اگاهی های اجتماعی و اصلاح نگرش های خانواده و افراد جامعه اصلاح یابد گرایش به مواد مخدر شاهد کاهش خواهد بود.

وی افزود: علل زمینه ای روی آوری به مواد مخدر عدم اتخاذ تصمیمات عقلانی و منطقی در مواجه با مشکلات زندگی است.

وی تصریح کرد:این معضل تنها از راه آموزش تاب آوری در جوامع، آموزش حل مسئله و استفاده از مشاوران متخصص قابل حل است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین شناخت ویژگی های دوران نوجوانی و جوانی و تاثیر گروه های همسان باید به خانواده ها آموزش داده شود و آنها را در این زمینه هوشیار کنیم.

پوریوسف عنوان کرد: در کنار نگرانی ما برای سردگیری در دوران نوجوانی نگران سختگیری های غیر کارشناسی این دوران از جانب خانواده ها هستیم.وی گفت: تلاش کردیم با برنامه هایی از جمله نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد و کماکان در طول سال نیز برگزار خواهیم کرد توانمندسازی و مصونیت را در خانواده ها ایجاد کنیم.

کد خبر 1045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد