رانندگان ۹۰ درصد خودروهای پارک‌شده در محل ویژه معلولان، معلولیت ندارند

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور درخصوص پارک خودرو افراد دارای معلولیت، گفت: ۹۰ درصد رانندگانی که خودروهای خود را در محل پارک ویژه معلولان متوقف می‌کنند، معلولیت ندارند، با وجود این جریمه هم نمی‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «ابراهیم کاظمی‌مؤمن‌سرایی» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور درخصوص پارک خودرو افراد دارای معلولیت و تردد آنها گفت: پارک خودروها در پیاده‌روها یا جلوی محل پارک ساختمان‌ها همچنین پارک خودروها در جای پارک خودروی افراد معلول برای آنان و افراد ناتوانی مانند سالمندان دردسرساز شده است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، افزود: هرچند در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگ‌سازی رخ داده است؛ برخی رفتارها هنوز قابل درک نیست به طور مثال پارک روبروی پل عابر، جامعه معلولان و سالمندان را به مشقت می‌اندازد.

وی ادامه داد: توجه به رمپ هایی که ویلچر از روی آن رد می‌شود، بسیار حائز اهمیت است. افرادی که جلوی این رمپ‌ها پارک می‌کنند چون خودشان درگیر معلولیت نیستند و اینگونه ناتوانی‌ها برایشان قابل لمس نیست، با خیالی آسوده خودروی خود را آنجا پارک می‌کنند یا در کمال تعجب خودروی خود را به پیاده‌روها می‌برند.

کاظمی‌مؤمن‌سرایی، اضافه کرد: این افراد تصور می‌کنند هنگام پارک خودرو در پیاده رو، شهروندان عابر از بغل آن رد می‌شوند اما مساله اینجاست که افراد دارای معلولیت و سالمندان با عصا یا حتی زنان با کالسکه کودک را به زحمت و مشقت می‌اندازند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، در پایان یادآور شد: از سوی دیگر به دلیل تردد زیاد موتورسواران از پیاده‌روها، شهرداری اقدام به نصب میله‌هایی در برخی قسمت‌های پیاده رو برای جلوگیری از حرکت موتورسواران کرده است اما این مساله افراد دارای معلولیت را به دردسر انداخته و آنها نمی‌توانند با ویلچرهای خود از بین این میله‌ها عبور کنند. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته هنگام تردد عابران، تمام خودروها توقف می‌کنند اما اینجا این‌طور نیست و متأسفانه حقوق عابران و افراد دارای معلولیت رعایت نمی‌شود.

کد خبر 1023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =