تهران| اجرای طرح پیشگیری از اعتیاد در مدارس تهران

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از اجرای طرح پیشگیری و آگاه سازی دانش آموزان در ارتباط با موضوع موادمخدر در مدارس خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فرزانه جوادی درباره برنامه‌های حوزه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در بحث پیشگیری برنامه‌های اجتماع محور با مشارکت محلات و همراهی شهروندان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه با هدف حمایت از محلات در ارتباط با کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود تا بتوانیم با انجام مسئولیت پذیری در محلات، تعاملات و روابط انسانی را در بحث برنامه‌های پیشگیری افزایش دهیم.

جوادی افزود: طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد در مناطق، محلات، محیط‌های شهری، روستاها،مهدها، دانشگاه‌ها و مراکز نظامی و صنعتی انجام می‌شود. به طوری که در سال گذشته در 99 محله و محیط شهری در مناطق جنوبی تهران 4 میلیون و 270 هزار آموزش در حوزه پیشگیری از اعتیاد ارائه شده است و با احتساب آموزش در مهدها و سایر مراکز این آمار در سال قبل به 4 میلیون و 754 هزار نفر رسیده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در ارتباط با مهارت‌های آموزش‌ زندگی و بهداشت روانی نیز به طور مراتب و مستمر طرح‌های در حال اجراست که این برنامه‌های آموزشی پیش از ازدواج با هدف رشد و شکوفایی خانواده‌ انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، 46 هزار و 988 نفر برنامه‌های مهارت‌های آموزش زندگی و بهداشت روانی استفاده کردند که امسال نیز برنامه‌های اشاره شده به طور وسیع‌تر در حال انجام است.

جوادی به اقدامات انجام شده از سوی بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز 184 هزار و 638 نفر در از خدمات بازتوانی و کاهش آسیب در سال گذشته استفاده کردند علاوه بر اینکه در 8 مرکز (ماده 16 ) و 85 مرکز تبصره ذیل ماده 16 ، خدمات بازتوانی در سال 97 ارائه شد که در کل به 13 هزار و 615 نفر خدمات بازتوانی و کاهش آسیب ارائه شده است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران ادامه داد: امسال نیز برنامه‌های در حوزه آموزش‌های مهارت زندگی و پیشگیری و آگاه سازی دانش آموزان از اعتیاد در مدارس و مراکز آموزشی اجرا خواهد شد.

کد خبر 1013

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد