برقراری 13 هزار تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سال ۹۷ در کرمانشاه بیش از ۱۳ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است. بیشتر این تماس ها درخصوص دریافت مشاوره و راهنمایی بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه مرتضی کوهی درگفتگو باخبرنگار طلوع با بیان اینکه اورژانس اجتماعی بعد از، اورژانس پزشکی و انتظامی سومین اورژانس تخصصی کشور است گفت: هدف اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب هاست. انجام اقدامات تخصصی در مواقع بحرانی و خاص در فاصله زمانی کوتاه از برنامه های تدوین شده در اورژانس اجتماعی است.

وی در خصوص عملکرد اورژانس اجتماعی گفت:اورژانس اجتماعی ارائه دهنده خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری، روانپزشکی و حقوقی است.

این مسئول بیان داشت: گروه های هدف این خدمات نیز زوجین متقاضی طلاق, افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار و خیابان، همسران و کودکان آزار دیده، دختران و پسران فراری از منزل و … هستند.

به گفته کوهی، هموطنان در سراسر کشور می توانند در مواقع بروز بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی مانند: طلاق- اختلافات خانوادگی- کودک آزاری- همسرآزاری- خشونت خانگی- مشاهده افراد در راه مانده، گمشده و بی خانمان – سالمندآزاری – کودکان کار و خیابانی – دختران فراری- افراد در معرض خودکشی – دختران و زنان درمعرض آسیب و آسیب های جسمی و جنسی با خط تلفن ۱۲۳ تماس حاصل کنند.

مرتضی کوهی گفت: در سال ۹۷ در کرمانشاه بیش از ۱۳ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است. بیشتر این تماس ها درخصوص دریافت مشاوره و راهنمایی بوده است. همچنین در موضوع مداخلات تخصصی در بحران های خاص بیشترین تماس در رابطه با کودک آزاری، خودکشی و خشونت خانگی بوده است.

کد خبر 1010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد