همدان| افتتاح 12 مرکز  در هفته بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان از برگزاری بیش از 160 برنامه و افتتاح 12 مرکز در هفته بهزیستی خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان حمیدرضا الوند  با اشاره به هفته بهزیستی ( 22 تا 28 تیرماه) اظهار کرد: شعار امسال هفته بهزیستی «به‌زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی» است.

وی با بیان اینکه بهزیستی همدان در هفته بهزیستی دو برنامه ویژه را طراحی کرده است افزود: این برنامه‌ها در راستای تحقق خیر جمعی و آشنایی مردم و مسوولان با فعالیت‌های سازمان بهزیستی شامل «حضور مسوولان در مراکز زیر نظر بهزیستی»  و اجرای طرح «لبخند مهربانی» همزمان با آغاز هفته بهزیستی به منظور حضورمسوولان در منازل مددجویان برای بررسی بخشی از مشکلات آنها و مرتفع نمودن مشکلاتشان است. 

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: اجرای برنامه «لبخند مهربانی» همزمان با آغاز هفته بهزیستی پنجشنبه‌های هر هفته با حضور مسوولان در منازل مددجویان برای بررسی بخشی از مشکلات آنها انجام می‌شود.

وی گفت: امسال در هفته بهزیستی 12 مرکز با حوزه فعالیتی اشتغالزایی، مرکز مشاوره، مهدکودک، گروه همیار، مراکز اقامتی بانوان و مراکز سلامت روان در شهرستان‌های همدان، رزن و کبودراهنگ افتتاح خواهد شد.

الوند خاطرنشان کرد: همزمان با هفته بهزیستی  یک اکیپ خونگیری با هدف حضور مسوولان در بحث اهدای خون و تحقق شعار اهدای خون اهدای زندگی در بهزیستی استان و شهرستان همدان مستقر می‌شود. 

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در سال جاری تصریح کرد: عناوین برنامه‌های هفته بهزیستی در 160 عنوان شامل مسابقات ورزشی ویژه کارکنان و مددجویان با هماهنگی و همکاری خیرین برگزار می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه امسال اردوهای فرهنگی  ورزشی برای جامعه هدف برگزار می‌شود یادآور شد:  این اردوها متناسب با گروههای مختلف جامعه هدف سازمان برگزار می شود که اولین گروه  شامل 45 نفر از سالمندان به عنوان زائر اول مشهد مقدس در هفته بهزیستی  با کمک خیرین به این شهر مقدس اعزام شوند.

وی افزود: بیشترین خدمات در هفته بهزیستی در قالب مشاوره، بینایی‌سنجی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و... به صورت رایگان در مراکز زیرنظر بهزیستی انجام می‌شود.

گفتنی است بیش از یک سوم جمعیت استان از خدمات پیشگیرانه ارتقایی، توانبخشی، آموزشی و... بهزیستی منتفع می شوند. 

کد خبر 1009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد