مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: با مشارکت اداره‌کل بهزیستی و کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه عمومی مشارکتی بهزیستی اردبیل در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان درخصوص همکاری‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی گفت‌وگو کرد.

ستاری در این دیدار با اشاره به فعالیت پایگاه‌های سلامت اجتماعی و روان در تمامی شهرهای استان گفت: با استفاده از این ظرفیت به‌وجود آمده می توان با اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و کتابخوانی در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کرد.

مدیرکل بهزیستی استان راه‌حل بسیاری از مشکلات کنونی در حوزه‌های اجتماعی را ناشی از ضعف فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید با فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتمای و تعامل مشترک نهادهای دست‌اندرکار، در زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی اقدامات قابل توجهی صورت گیرد.

رضا قلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار از اتمام مراحل بررسی و اخذ مجوز افتتاح کتابخانه عمومی مشارکتی بهزیستی اردبیل از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی استان به ۷۸ باب خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۹۰۰ برنامه فرهنگی و کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های عمومی در طول سال بیان کرد: جشنواره های مختلف در حوزه‌های مختلف فرهنگی در سطح ملی  در دستور کار این نهاد فرهنگی قرار دارد.

‌قلیزاده با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی به افزایش قابل توجه شرکت‌کنندگان نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: این جشنواره تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است و بعد از پایان جشنواره آمار نهایی تعداد شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف جشنواره منتشر خواهد شد.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد