دوره آموزشی" برقراری ارتباط موثر" و" توانمند سازی کودکان و نوجوانان " ویژه کارشناسان حوزه امور اجتماعی ، مسئولین فنی کلینیک های مددکاری و تعداد 50 نفر از مددکاران بهزیستی شهرستانهای تابعه با حضور مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل در محل مرکزآموزشهای تخصصی بهزیستی برگزار شد

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه روابط بین فردی یکی از مولفه ها و ایتم های سلامت روانی و کارکرد اجتماعی فرد محسوب می شود اظهارداشت : افرادی که سازگاری بیشتری دارند درمحیط موثرترند و قطعاً از سلامت روانی بیشتری برخوردارخواهند بود .

دکتر ستاری اضافه کرد :هدف این دوره کمک به ارتقاء روابط اجتماعی همکاران با همدیگر و هم با ارباب رجوع است که باعث افزایش بهره وری سازمانی خواهد شد .

وی با بیان این مورد که آشنایی با دستورالعمل ها ، قوانین و ضوابط های اجرایی و منابع متعدد در بسیاری از موارد می تواند جوابگوی نیازهای این عزیزان واقع شود گفت : شناسایی دستگاههای دولتی و شبه دولتی یاری رسان در جهت رفع مشکلات مددجویان هم می تواند روند وضعیت موجود را تسهیل بخشد.

دکترستاری خاطر نشان ساخت : همه مراکز و زیر مجموعه های سازمان نیازمند ارتباط موثر و تعاملی قوی هستند بنابراین لازم است راهبردها، سیاست ها ، برش ها و برنامه مرتبط با افراد جامعه هدف به دقت احصاء و هدفگذاری شوند .

وی اضافه کرد : یکی دیگر از مولفه های موثر در تعامل بین فردی نظارت بر فعالیتها واقدامات صورت گرفته است که هم در پایش پرونده ها و هم در بحث نظارت بر مددکاری و بخش های غیر دولتی بسیار حائز اهمیت است .

گفتنی است : آشنایی با فرایند رشد انسانها ، ضرورت ارتباط بین فردی ، ویژگیهای ارتباط ،اصول ارتباطات بین فردی ، ویژگیهای ارتباط خوب و سبکهای ارتباط از جمله مواردی بود که در این دوره آموزشی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد