مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از مشارکت بیش از ۷۳ هزار کودک در طرح غربالگری بینایی بهزیستی استان اردبیل خبر داد.

بهزاد ستاری عصر امروز در دیدار با برخی مسئولان در اردبیل از مشارکت بیش از 73 هزار کودک در طرح غربالگری بینایی بهزیستی استان اردبیل خبر داد و اظهار داشت: بیش از 73 هزار کودک در طرح غربالگری بینایی بهزیستی استان اردبیل شرکت کرده‌اند که از بین این کودکان 504 کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 22 هزار کودک نیز در طرح شنوایی سنجی بهزیستی استان اردبیل مشارک داشته‌اند افزود: در طرح شنوایی سنجی بهزیستی استان اردبیل نیز 22 هزار کودک مشارک داشته‌اند که از تعداد 97 کودک دارای افت شنوایی شناسایی و از ناشنوایی آنان جلوگیری به‌عمل آمد.

ستاری هدف از غربالگری بینایی و شنوایی کودکان را افزایش سلامتی جامعه دانست و تصریح کرد: طرح غربالگری شنوایی و غربالگری بینایی‌سنجی ویژه کودکان 3 تا 6 سال ازجمله مهم‌ترین طرح‌های است که با هدف افزایش سلامت جامعه اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه مددکاران بهزیستی استان اردبیل در بحث آسیب‌های اجتماعی نیز ورود کرده‌اند اظهار کرد: سامانه تلفنی 123 بهزیستی استان اردبیل نیز به صورت 24 ساعته برای ارائه خدمات در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعم از خشونت، کودک‌آزاری، همسرآزاری و خودکشی به مردم هستند.

وی با اشاره به ارائه مشاوره به عموم مردم بیان کرد: سامانه 1480 بهزیستی برای ارائه مشاوره روان‌شناختی همواره به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به همشریان و عموم مردم نقاط مختلف استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد