مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: برخی از مناسبت ها سرنوشت ساز بوده و نقطه عطف و مبنا است که یکی از آنها عید غدیر است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی در دیدار با سادات که در بهزیستی خراسان شمالی مشغول به کار هستند اظهار کرد: چهار عید سرنوشت ساز داریم که غدیر، عیدالله اکبر بوده و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

قربانی ادامه داد: عید تنها به معنای خوشحالی و سرور نیست بلکه باید در کنه آن توجه و تمرکز کرد.

وی عنوان کرد: پیامبر (ص) در روز غدیر خم از همه حاضران بیعت گرفت و حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کرد.

قربانی افزود: با توجه به جایگاه و شخصیت امام علی (ع) غدیر نقطه عطف انسان ها شد و تنها اختصاص به شیعه ندارد و مختص همه مسلمانان است.

وی تصریح کرد: هجدهم ذی‌حجه از اعیاد بزرگ اسلام و از بااهمیت ترین آن‌هاست، این روز به واسطه‌ی "واقعه غدیر" در تاریخ ماندگار شده و درک این روز ارزشمند فضیلت‌های بسیاری دارد.

قربانی افزود: غدیر، تداوم رسالت محمد صلی الله علیه و آله در ولایت علی علیه السلام است. غدیر، عید پیمان، میثاق و عهد است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند که جهان و به تبع آن جامعه ما با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم کرده و شرایط برای برگزاری برنامه‌های گرامیداشت این روز بزرگ به شکل فیزیکی امکان‌پذیر نیست، اما تا حد امکان این روز بزرگ را در قالب برنامه‌های مجازی و ... گرامی خواهیم داشت و عظمت و جایگاه آن را یادآور خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه این عید بزرگ و روز بااهمیت، از خداوند منان، نابودی هرچه سریع‌تر بیماری کرونا را مسئلت داریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی فرارسیدن این عید بزرگ را نیز محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفدا) و عموم مردم شریف استان به‌خصوص مردم متدین و انقلابی شهر تبریز تبریک و تهنیت عرض نمود و در پایان جلسه از این عزیزان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد