مدیرکل خراسان شمالی گفت: در جلسه کارگروه مناسب سازی استان ۶ مصوبه برای تسهیل عبور و مرور معلولان در سطح شهر و همچنین اقامتگاه های بین شهری تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی اظهار کرد: در این جلسه که در استانداری خراسان شمالی با حضور دستگاه های مختلف انجام شد، مصوبات شایانی برای افراد دارای معلولیت به تصویب رسید.

وی افزود: یکی از مصوبات این جلسه عدم اعطای مجوز به به املاک فاقد استاندار مناسب سازی برای تاسیس مطب بوده است.

قربانی عنوان کرد: یکی دیگر از مصوبات نیز به ادارات مربوط بوده و مقرر شد ساختمان های اداری قدیمی نقشه معماری خود را برای دفتر فنی بهزیستی و استانداری ارسال کرده و پس از بررسی مشترک نتیجه محصول در خصوص نحوه مناسب سازی به اداره مذکور اعلام شود.

این مقام مسئول افزود: بانک ها و داروخانه ها نیز در این جلسه موظف به تغییر هندسی استاندارد و یا استاندارد سازی معابر خود شدند و در صورت عدم اقدام، از سوی شهرداری جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به مصوبات مربوط به اقامتگاه های خارج از شهر اظهار کرد: اداره کل راه کل راهداری نیز موظف شد تا ظرف سه ماه آینده تمامی مجتمع های رفاهی بین راهی در استان را برای معلولان مناسب سازی کند.

وی افزود: مقرر گردید جلسه ای مشترک نیز بین بهزیستی و صدا و سیما برگزار شده و نتیجه آن جهت اطلاع رسانی درباره ماده ۲۱ قانون حمایت از حقوق معلولان به استانداری ارائه شود.

قربانی گفت: خیابان های پایلوت در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین نیز طی یک ماه آینده مناسب سازی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد