مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: طرح توانمند سازی اجتماع محور با رویکرد فقر زدایی از سال 96 و 97- 98در مناطق حاشیه ای شهرستان های بجنورد ، شیروان و اسفراین اجرا شده و همچنان با قوت ادامه دارد.

اسماعیل قربانی در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: طرح خدمات مالی خرد نیز در مناطق روستایی شهرستان های بجنورد ، شیروان و اسفراین برگزار شده و 10 گروه خودیار جهت اجرای طرح از سال 96-98 نیز تشکیل شده است.

وی در رابطه با فعالیتهای برنامه مالی خرد در سطح استان اظهارداشت : به منظور بسط عدالت اجتماعی در خصوص فراهم بودن امکان دسترسی روستاییان به تسهیلات بانکی مورد نیاز، مناطق هدف طرح مذکور روستاها می باشند.

قربانی تصریح کرد: سازمان بهزیستی منابع مالی اجرایی نمودن برنامه را تامین می کند. خدمات اجرایی و فنی و ظرفیت سازی لازم در این برنامه، توسط موسسه بین المللی توسعه خدمات مالی خرد (تاک) و مراکز غیر دولتی مانند کلینیک های مددکاری انجام می گردد.

جعفری، کارشناس دفتر توانمند سازی خانواده و زنان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی  نیز درباره توانمند سازی زنان سرپرست خانوار نیز گفت: 10 درصد از  خانواده های جوان تحت حمایت بازتوان شده از چرخه حمایت در هر سال خارج می شوند.

وی عنوان کرد: تعداد 1090 زنان ودختران از طرح بیمه روستایی وعشایراز سال 94 تا کنون بهره مند شده اند.

جعفری تاکید کرد که تفاهم نامه های بسیاری نیز در این دفتر منعقد شده و از این بین می توان به پ تفاهم نامه با کلینیک مددکاری جهت برگزاری دوره آموزشی با موضوع طلاق، تفاهم نامه با مجتمع خدمات بهزیستی با موضوع بازار یابی برای گروه همیار زنان سرپرست خانوار اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد