مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ساختار اجرایی CBR چند بخشی است اما به عنوان قالب اصلی به افراد دارای معلولیت و خانواده آنان با هدف توسعه فراگیر مبتنی بر جامعه خدمت رسانی می شود. 

اسماعیل قربانی اظهار کرد: هدف اصلی این واحد توانمندسازی افراد دارای معلولیت و برابر سازی فرصت ها، دسترس پذیری به امکانات آموزشی، رفاهی و ... است.
وی افزود: واحد CBR اداره کل بهزیستی پوشش ۱۰۰ درصدی در سطح استان دارد که تعداد آنهای به ۱۰ هزار و ۲۴۶ نفر می رسد و تسهیل گران این واحد برای خدمت رسانی به این قشر به روستاها سفر می کنند.
قربانی تصریح کرد: این رویه باعث ایجاد کمربند محکمی در روستا ها بین بهزیستی، شبکه بهداشت و همچنین دهیاری ها و بخشداری ها شده است.
فاطمه صبری، کارشناس واحد CBR استان نیز در این باره گفت: مولفه های CBR را می توان به پنج دسته تقسیم نمود که به ترتیب سلامت، آموزش، امرار معاش، حوزه اجتماعی و در نهایت توانمندسازی است.
وی افزود: در سال ۹۸ حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش CBR تخصیص داده شده که در دو قسمت اشتغال و مناسب سازی صرف شده است.
قربانی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۵۸ تسهیلگر میانی در روستا ها به شناسایی، نیازسنجی و استعداد یابی افراد دارای معلولیت با هدف ارائه بهتر خدمات مشغول هستند.
وی افزود: دوره های آموزشی پیشگیری از معلولیت در خانه های بهداشت و همچنین کارگاه های اشتغالزایی توسط فنی و حرفه ای و جهاد سازندگی در روستا ها انجام می شود.
این مقام مسئول اشاره کرد: این دوره های آموزشی در قالب استاد شاگردی در حال انجام است و پس از تایید معلولان توسط استاد، مبالغی به جهت راه اندازی مشاغل مرتبط واریز می شود.
وی تصریح کرد: در سال گذشته کمک های نقدی و غیرنقدی بسیاری به CBR استان شده که امیدواریم در سال های آتی این با افزایش این کمک ها سطح زندگی معلولان روستایی در وضعیت بهتری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد