مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: مرکز جامع درمانی اعتیاد به صورت ویدیو کنفرانس هماهنگ کشوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی اظهار کرد: مرکز جامع درمانی بهشت گمشده به صورت ویدیو کنفرانس هماهنگ با ۵ استان دیگر با حضور ریاست سازمان بهزیستی افتتاح شد.
وی افزود: این مرکز با مساحتی حدود ۱۰۰۰ متر مربع پذیرای ۸۴۰ بیمار سرپایی و ۲۸۰ مراجع دوره اقامت در طول یکسال است.
قربانی عنوان کرد: این مرکز همزمان با درمان افراد مهارت آموزی را نیز در دستور کار دارد و کارگاه های جوشکاری، مکانیکی، تاسیسات و کشاورزی در این مرکز فعال هستند.
وی افزود: برنامه های این مرکز عبارت است از برگزاری سمینار، جلسات کار درمانی، کارگاه های آموزشی و جشن های بدرقه و ... است تا مراجعان احساس تنهایی و رخوت از حضور در مرکز نداشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مرکز جامع درمان اعتیاد با در نظر گرفتن تمامی شرایط علمی و تجربیات روز دنیا در حال آغاز به کار است گفت: در روزهای آینده از این مرکز جامع درمان اعتیاد در خراسان شمالی صحبت های بیشتری خواهیم شنید.

قربانی افزود: رویکرد این مرکز مبتنی بر رویکرد درمانی اجتماع محور و استمرار درمانی است.

وی عنوان کرد: در این مراکز افراد به مدت ۴ ماه حضور می‌یابند و سم زدایی برای آنها انجام می‌شود؛ ماده آگونیستی برای آنها جایگزین نمی‌شود و درمان به صورت پرهیز مدار است. پس از آن نیز افراد به مدت ۸ ماه به طور سرپایی مراجعاتی خواهند داشت.

قربانی با اشاره به خصوصیت این طرح درمانی بیان کرد: خصوصیات این طرح درمانی آن است که نسخه واحد برای افراد مختلف نوشته نمی شود بلکه برای هر فرد نسخه خاصی نوشته می شود.

مدیرکل  بهزیستی خراسان شمالی افزود: استفاده از روشهای مددکاری اجتماعی و حمایتهای خانواده فرد دارای معتاد در این الگو مد نظر قرار دارد. همچنین روش‌های خانواده درمانی و گروه درمانی و استفاده از گروه‌های همتا نیز در این زمینه نقش قابل توجهی دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد