استاندار خراسان شمالی با اشاره اینکه ۱۵۰۰ مددحوی بهزیستی در خراسان شمالی تا سال آینده صاحب مسکن می شوند گفت: کار در دو نهاد بهزیستی و تامین اجتماعی به دلیل داشتن ماموریت های بسیارشان بسیار سخت است.

محمدعلی شجاعی در دیدار صمیمانه با کارکنان بهزیستی استان به مناسبت هفته بهزیستی اظهار داشت: کار کردن در سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی مستقیما با کرامت انسانی، رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر و توسعه انسانی سروکار دارد. 

وی افزود: حل مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه تنها متوجه سازمان های تامین اجتماعی و بهزیستی نیست و باید در قالب یک سند جامع برای سایر دستگاه های اجرایی نیز وظایف مشخص تعریف شود و با تقسیم کار مشکلات این قشر حل شود.

شجاعی تصریح کرد: سند جامع بهبود وضعیت زندگی اقشار آسیب پذیر استان طی برنامه ریزی یکساله تا ده روز آینده تهیه شود و در این سند نقش بخش خصوصی پررنگ دیده شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: باید بخش عمده ای از خدمات از بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات به جامعه معلولین ارائه شود. 

شجاعی افزود: پیوست بخش فنی و حرفه ای به جامعه معلولین و استفاده این قشر از امکانات و تجهیزات مختلف در حوزه های فرهنگی، ورزشی و ... مورد توجه جدی باشد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای حل مشکل اشتغال معلولین استان برنامه ای برای تشکیل تعاونی ارائه دهد تا در ادامه مشکل نحوه ارائه و بازپرداخت تسهیلات اشتغالزا و تامین تضامین را حل کنیم.

وی تاکید کرد: شهرداران و دفتر فنی استانداری بحث مناسب سازی به ویژه در فضاهای عمومی برای معلولین را جدی بگیرند.

ارتباط چهره به چهره با جامعه هدف

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: جامعه هدف وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی آسیب پذیر است و مدیران باید حتما دیدارهای چهره به چهره با جامعه هدف خود داشته باشند و مشکلات و نارضایتی ها را حل کنند.

حیاتی اظهار کرد: به دستور استاندار سند جامع اعتیاد استان تهیه شده است و در این سند چرخه ای تعریف شده است که بعد از بهبودی معتادان به چرخه کسب و کار برگردند.

وی افزود: جزو ۵ استانی هستیم مرکز جامع درمانی و بازتوانی اعتیاد را ایجاد کردیم و باید در این مراکز آموزش های فنی لازم برای ایجاد کسب و کار معتادان بهبود یافته ارائه شود.
در پایان نیز گزارش عملکرد یکساله و همچنین هفته بهزیستی را در حضور استاندار و معاونین وی تشریح کرد و عملکرد بهزیستی خراسان شمالی در بخش مسکن مورد رضایت استاندار بوده است.

شایان ذکر است این دیدار در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد