مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بهزیستی اولین مرکز رفاه کودک و خانواده در اردبیل راه‌اندازی شد.

بهزاد ستاری در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرستان اردبیل اظهار کرد: در گرامیداشت هفته بهزیستی در سطح استان 75 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که 50 واحد مسکن معلولان و زنان سرپرست خانوار، 10 مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، مرکز کودک ناشنوا و کم‌شنوا، خانه کوچک معلولان، مرکز مشاوره ژنتیکی در مشگین‌شهر، گروه همیار سپرست خانوار و ... از جمله این طرح‌ها و پروژه‌هاست. 

وی به فعالیت 75 مرکز مشاوره در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: سومین مرکز کودک ناشنوا و کم‌شنوا و خانواده در پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود. 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل سیاست ادغام و تلفیق معلولان را با سایر گروه‌های جامعه برای انجام یک زندگی ساده و عادی یادآور شد افزود: در همین راستا خانه‌های کوچک معلولان را ظرفیت پذیرش 10 نفر راه‌اندازی می‌شود که در گروه سنی بالای 14 سال در این مراکز پذیرش‌ها را شاهد هستیم.

ستاری بیان کرد: با راه‌اندازی اولین خانه کوچک معلولان ذهنی امیدواریم تا پایان سال مراکز دیگری نیز در سایر مناطق استان راه‌اندازی شود تا به دور از مراکز تجمعی در این خانه‌ها امکان زندگی عادی و راحت برای معلولان فراهم آید تا در کنار انجام کارهای روزانه و یادگیری آموزش‌های حرفه‌ای و شغلی بتوانند در زندگی خود شاداب و سرحال برنامه‌های خود را به پیش ببرند.

وی همچنین به راه‌اندازی مرکز رفاه کودک و خانواده اشاره کرد و گفت: اولین مرکز رفاه کودک و خانواده با نام خانه فیروزه‌ای در خیابان حافظ اردبیل راه‌اندازی شد که ابتکاری خوب در سطح کشور محسوب می‌شود و امیدواریم به زودی در دو نقطه از شهر اردبیل این مراکز فعالیت خود را آغاز کنند تا خانواده‌ها به صورت موقت و در شرایط نیاز به صورت ساعتی فرزندان خود را به این مجموعه‌ها بسپارند تا امکان آموزش و تربیت سالم آنها فراهم آید.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل کتابخانه مشارکتی بهزیستی نیز افتتاح شد تا ما بتوانیم در این کتابخانه خدماتی را به همکاران و همچنین محققان، پژوهشگران، دانشجویان و اهالی مطالعه ارائه کنیم.

ستاری گفت: افتتاح مرکز مشاوره ژنتیکی در مشگین‌شهر به مناسبت هفته بهزیستی انجام می‌شود به طوری که 21 هزار نفر در طول سال از این مشاوره‌ها استفاده می‌کنند.

وی راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد را در پیاده راه اسفریس به همراه راه‌اندازی گروه همیار سرپرست خانوار به مناسبت هفته بهزیستی یادآور شد و اظهار کرد: در مجموع امروز در شهرستان اردبیل شاهد افتتاح و راه‌اندازی 25 پروژه بودیم که مهمترین آن 6 مرکز مشاوره، 19 مسکن مددجوئی و پروژه‌های دیگر مرتبط با فعالیت سازمان بهزیستی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد