مدیرکل بهزیستی استان اردبیل کفت :روابط عاطفی و صمیمیت بین اعضای خانواده لازمه استحکام و دوام بنیان زندگی است.

کارگاه کشوری مرور و بازبینی همایش کشوری مصون سازی خانواده و کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد با حضور رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ، فرماندار شهرستان سرعین ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، مدیرکل بهزیستی استان و هیات همراه در سالن اجتماعات هتل ارشاد سرعین برگزارشد .

دراین نشست دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک گرامی داشت هفته بهزیستی برتمامی خدمتگزاران بی ادعا در مجموعه بهزیستی ضمن اشاره به برخی از فعالیتها واقدامات صورت گرفته نسبت به افراد جامعه هدف گفت: برنامه مصون سازی خانواده و کودکان زیر سن دبستان در برابر اعتیاد یکی از برنامه های موفق در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد است .

مدیرکل بهزیستی استان مشارکت والدین و برخی خانواده ها در اجرای برنامه فوق را نشان از مصون سازی و مقاوم نمودن کودکان در مواجه با اعتیاد دانست و گفت : در رابطه با بحث اعتیاد و مقابله با این پدیده هرچه سرمایه گزاریها مستقیم ، پایه ای و بنیادی باشد بهتر می توان به نتایج مطلوب دست یافت.

دکتر ستاری روابط عاطفی و صمیمیت بین اعضای خانواده را لازمه استحکام و دوام بنیان زندگی یاد کرد و گفت : اگر چنانچه نیازهای اولیه بخصوص عاطفی و ارتباط والد فرزندی تقویت شود به همان میزان گرایش به اعتیاد کاهش می یابد .

وی ادامه داد: برنامه مصون سازی در 31 استان بین مهدهای کودک اجرا شده است که لازم است در این زمینه سازمان نسبت به توسعه خدمات خود بویژه در موضوع پیشگیری از اعتیاد بیشترین سرمایه گذرای را داشته باشد .

ستاری در ادامه به اهمیت تیم های اجتماع محور در محیط های کار اشاره کرد و گفت : طبق تحقیقات بعمل آمده افراد کارگری بیشترین شیوع اعتیاد را داشته اند که در این رابطه با تقویت تیم های اجتماع محور می توان گامهای موثری برداشت .

سپس بهشتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم با تبریک هفته بهزیستی مهمترین اولویت ستاد و دستگاهها را کاهش آسیب اعتیاد یاد کرد و گفت: ایجاد حساسیت مبارزه با مواد مخدر دربین آحاد مردم و افزایش روحیه مشارکت در سطوح مختلف اجتماعی از جمله انتظارات دبیرخانه می باشد .

بهشتی امر مبارزه با مواد مخدررا دغذغه همه یاد کرد و گفت: برنامه مصون سازی کودکان زیر سن دبستان نشان دهنده آن است که تمامی برنامه های مقابله با اعتیاد کاملاً بصورت زیر ساختی تقویت شوند تا در آینده شاهد کاهش آسیب اعتیاد در سطح جامعه باشیم .

وی اضافه کرد : نحوه تعامل والدین ، فرزند پروری و مهارتهای ارتباطی زمینه ساز پیوند مستحکم و تداوم اهداف سازمان است و امیدواریم با این قبیل از برنامه ها بتوان کودکان و خانواده را مصون سازی کنیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد