مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بهزیستی 75 پروژه در بخش‌های مختلف خدماتی، رفاهی و مسکونی در مناطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

بهزاد ستاری در آغازین روز هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در قالب این پروژه‌ها 49 واحد مسکونی مددجویان و معلولان در شهرستان‌های مختلف این استان افتتاح و در اختیار جامعه هدف بهزیستی قرار می‌گیرد.

وی از افتتاح 10 مرکز عمومی و تخصصی مشاوره روانشناختی در سطح شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: مرکز توانبخشی خانواده، کودک کم‌شنوا و ناشنوا در شهرستان پارس‌آباد، مرکز مشاوره ژنتیک در مشگین‌شهر و پایگاه خدمات اجتماعی در خلخال افتتاح خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل به راه‌اندازی سومین خانه کوچک معلولان ذهنی در اردبیل اشاره کرد و افزود: ما در قالب این خانه کوچک تلاش می‌کنیم تا به معلولان کم سن و سال خدمات ارائه کنیم که تاکنون نیز دو مورد از این مجموعه‌ها راه‌اندازی شده است.

ستاری بیان کرد: در هفته بهزیستی مرکز رفاه کودک و خانواده نیز در اردبیل افتتاح می‌شود که این مجموعه شبیه مهدکودک است و خانواده‌ها می‌توانند به صورت ساعتی و مقطعی کودکان خود را به این مراکز بسپارند که با راه‌اندازی اولین مرکز دو مرکز دیگر نیز تا پایان امسال در اردبیل افتتاح خواهد شد. 

وی در مورد کتابخانه مشارکتی بهزیستی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل به عنوان یک کار مشترک نیز گفت: این کتابخانه به صورت تخصصی در این هفته افتتاح خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل راه‌اندازی گروه همیار زنان سرپرست خانواده در اردبیل، 8 مهدکودک شهری و روستایی را در سطح استان، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های معلولان در عالی‌قاپو و برگزاری جشن گلریزان برای فرزندان موسسه امام رضا(ع) را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته بهزیستی اعلام کرد.

ستاری ادامه داد: فردا راه‌اندازی کارگاه کشوری مصون‌سازی کودکان در برابر اعتیاد به میزبانی هتل ارشاد سرعین برگزار آغاز خواهد شد که در این کارگاه مدرسان کشوری برنامه‌های آموزشی را ارائه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در هفته بهزیستی که از امروز تا 28 تیرماه با شعار «به‌زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی» با برگزاری برنامه‌های مختلف گرامی داشته خواهد شد که امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف به ویژه مجموعه‌های بخش خصوصی شاهد برگزاری مطلوب این برنامه‌ها باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل فعالیت 75 مرکز مشاوره روانشناختی را در مناطق مختلف استان به همراه راه‌اندازی مراکز متعدد مشاوره ژنتیکی در مناطق متعدد اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: ما معلولان سرپرست خانواده را که در سطح استان اردبیل 2 هزار و 900 سرپرست با بعد خانوار 9 هزار نفری هستند مورد حمایت جدی قرار داده و نسبت به پرداخت مستمری و کمک‌های حمایتی از آنها اقدامات مطلوبی را آغاز کردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد