هفته بهزیستی از 22 تا 28 تیرماه با شعار «به زیستن در گام دوم؛ شفافیت، توانمندسازی، ارتقای سلامت اجتماعی» ویژه برنامه های متعددی در مراکز زیر مجموه بهزیستی استان برگزار خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، تصریح کرد: همزمان با هفته بهزیستی 49 واحد مسکونی استان اردبیل به مددجویان بهزیستی تحویل داده می شود و در سال گذشته نیز 140 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد.

این مقام مسئول، بیان کرد: 10 مرکز عمومی و تخصصی مشاوره روانشناختی در سطح استان همزمان با هفته بهزیستی افتتاح خواهد شد.

ستاری، افزود: افتتاح مرکز توانبخشی خانواده، کودک کم شنوا و ناشنوا در شهرستان پارس آباد، مرکز مشاوره ژنتیک در شهرستان مشگین شهر، پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان خلخال و خانه کوچک معلولان ذهنی در اردبیل از جمله پروژه های افتتاحی در هفته بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی استان، عنوان کرد: ایجاد خانه امن ویژه بازتوانی زنان خشنونت دیده، خانه «مهر» ویژه دختران در معرض آسیب های اجتماعی، مرکز رفاه کودک و خانواده و گروه های همیار زنان سرپرست خانواده نیز در شهرستان اردبیل افتتاح خواهد شد.

وی، اظهار داشت: بیش از 58 هزار و 617 نفر تحت حمایت از افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانواده مددجوی بهزیستی استان است که بیش از 2 هزار و 186 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران از خدمات توانبخشی شبانه روزی بهره مند هستند.

ستاری، ادامه داد: 73 هزار و 11 نفر از کودکان در سال گذشته در طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال جهت پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی در استان اردبیل حضور داشتند.

مدیر کل بهزیستی استان، تاکید کرد: 385 مهدکودک در سطح استان فعال است که از این تعداد 11 هزار و 808 کودک را خدمات آموزشی این مهدکودک ها بهره مند هستند.

این مقام مسئول، یادآور شد: در سال گذشته 6 هزار و 427 تماس با خط تماس تلفنی اورژانس اجتماعی 123 جهت مداخله در آسیب های اجتماعی مانند کودک آزادی، خشنونت و همسرآزاری، خودکشی با سایر به صورت 24 ساعته برقرار شد.

ستاری، اذعان داشت: در سال گذشته خط تلفنی مشاروه روان شناختی 1480 نیز 15 هزار و 944 تماس داشت که از خدمات مشاوره ای مختلف این مرکز استفاده کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد