۳۰ درصد فضاهای فرهنگی نامناسب است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان  مدیرکل بهزیستی استان سمنان  در گفتگو با خبر گزاری مهر بابیان اینکه این استان بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۲۳۴ معلول دارد، گفت: ۳۰ درصد فضاهای فرهنگی استان مناسب معلولان نیست.

علیرضا ایزد پور در گفتگو با خبر نگار بابیان اینکه استان سمنان ۱۲ هزار و ۲۳۴ معلول دارد، ابراز داشت: از این تعداد چهار هزار و ۵۸۹ نفر زن و هفت هزار و ۶۴۵ نفر مرد و یک هزار و ۴۲ نفر را کودک زیر ۱۲ سال شامل می‌شود که اداره کل بهزیستی با تحت نظارت داشتن ۴۰ مرکز در قالب شبانه‌روزی، روزانه و کارگاه‌های حمایتی در بخش توان‌بخشی در حال ارائه خدمات به معلولان است.

وی بابیان اینکه از تعداد معلولان استان سمنان شش هزار و ۳۱۱ نفر به‌صورت مادرزادی و تعداد ۷۳۵ نفر ژنتیکی معلولیت دارند، افزود: یک هزار و ۴۲۴ نفر نقص بینایی، چهار هزار و ۸۳۲ نفر صوت و گفتار، ۱۲۶ نفر معلول ذهنی، یک هزار و ۳۰۴ نفر معلولیت روانی و یک هزار و ۷۶۰ نفر معلولیت شنوایی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه حدود ۳۰ درصد اکثر فضاهای فرهنگی و آموزشی استان مناسب حضور معلولان نیست، ابراز داشت: برخی فضاهای فرهنگی و آموزشی نامناسب است که رفع این مشکلات،  تلاش و همکاری تمامی ارگان‌های دست‌اندرکار و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

ایزد پور در ادامه تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از فضاها و مبلمان شهری استان سمنان مناسب‌سازی شده‌اند که نیاز است شهرداری‌ها در این خصوص فعالیت و اقدامات بیشتری داشته باشند تا شاهد تسهیل عبور و مرور معلولان باشیم.

وی بابیان اینکه طی هشت‌ماهه گذشته سال جاری ۱۲۱ نفر از معلولان استان سمنان برای دریافت وام خوداشتغالی به بانک‌های عامل معرفی شدند، افزود: بهزیستی طی سال ۹۷ در امر اشتغال معلولان موفق به کسب رتبه برتر در دستگاه‌های اجرایی استان شده است.

به گزارش خبرنگار ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین نام‌گذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد