یکی از مباحث مورد توجه در دو حوزه توانبخشی و پیشگیری بحث مشاوره ژنتیک است که می توان با گسترش این موضوع گامی مهم و موثر در امر پیشگیری از معلولیت ها برداشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان در دومین  روز از هفته جهانی معلولین علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان بهمراه معاون پشتیبانی و سرپرست حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان  در برنامه های هفته معلولین اداره بهزیستی شهرستان شاهرود حضور داشتند.

ایزدپور در دیدار با مددکاران مراکز دولتی و غیر دولتی بیان داشت:حوزه توانبخشی یکی از مهم ترین معاونت های سازمان بهزیستی استان می باشد که بخش مهمی از فعالیتهای تخصصی بهزیستی بر عهده این معاونت می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان ادامه داد:بیش از 60 درصد اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در حوزه توانبخشی تخصیص داده می شود.

وی افزود: حوزه توانبخشی با وجود 40 مرکز توانبخشی روزانه، شبانه روزی کارگاه تولیدی حمایتی تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان خدمات حمایتی نگهداری و تخصصی دیگر به مددجویان تحت حمایت این اداره کل ارائه می دهد و به همین منظور جایگاه مددکاران و فعالان این حوزه در مراکز ویژه و با اهمیت است.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان اظهار داشت: با پیگیریهای انجام شده کمک هزینه افراد ضایعه نخاعی 5/2 برابر شده و یارانه مراکز شبانه روزی به  یک میلیون تومان رسیده است.

ایزدپور در پایان بیان داشت:یکی از مطالب قابل توجه در حوزه توانبخشی قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است  که در سال 97  به تصویب و از اردیبهشت 1398 اجرا شده است این قانون دارای 10 فصل و 34 ماده است و اداره کل بهزیستی استان سمنان با تقویت تعاملات و خرد جمعی در تحقق بهینه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تلاش می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد