هشت پایگاه اورژانس اجتماعی در قزوین فعال است

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: اورژانس اجتماعی بهزیستی طی سال ۹۶ در شهرستان‌های استان قزوین راه اندازی شد و در حال حاضر، هشت مرکز اورژانس اجتماعی در استان فعال است و خدمات به صورت شبانه روزی توسط این اورژانس ها ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، هدی حقیقی معاون اجتماعی بهزیستی استان در دیدار مدیرکل بهزیستی استان قزوین با نمایندۀ ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین که با حضور جمعی از فعالان اورژانس اجتماعی در دفتر امام جمعه صورت گرفت، اظهار کرد: آسیب های اجتماعی در سال گذشته رشد بالایی داشت و اورژانس اجتماعی هم برای رسیدگی به این آسیب‌ها راه اندازی شده است.

وی افزود: اورژانس اجتماعی بهزیستی طی سال ۹۶ در شهرستان‌های استان قزوین راه اندازی شد و در حال حاضر، هشت مرکز اورژانس اجتماعی در استان فعال است و خدمات به‌صورت شبانه‌روزی توسط این اورژانس‌ها ارائه می‌شود.

حقیقی یادآور شد: باتوجه به اینکه کودک آزاری تقریباً آمار بالایی را شامل می‌شود، لذا توجه به این بخش و همچنین توجه به موضوع اقدام به‌خودکشی جزو اولویت‌های تماس بهزیستی در اورژانس اجتماعی در سال گذشته است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر، ۱۶ تیم سیار در هشت مرکز فعالیت دارد و چهار مرکز نگهداری، یک مرکز نگهداری کودکان کارِ خیابانی و دو مرکز روزانه در قزوین و تاکستان زیرنظر اداره کل بهزیستی استان فعال است.

وی همچنین گزارشی از آمار تماس‌های سامانۀ ۱۲۳ ارائه داد و تصریح کرد: بیشترین آمار تماس‌ها با خط ۱۲۳ مربوط به اختلافات خانوادگی، کودک آزاری و راهنمایی و مشاوره است.

حقیقی با بیان اینکه آمار افرادی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند ۳۸ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: سامانۀ تصمیم در سال گذشته راه اندازی شد و با راه اندازی این سامانه، پنج هزار و ۱۱۸ نفر به سامانه مراجعه کردند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین علت طلاق در استان مربوط به اعتیاد، خیانت زوجین و عدم تسلط به مهارت‌های زندگی است و در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان‌های آوج و البرز دارای سامانۀ تصمیم است که در شش ماه نخست سال جاری، ۲ هزار و ۹۶۲ نفر از خدمات این سامانه بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 9995

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد