وقتی چشم‌ها تنبل می‌شود

زنجان |رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره گفت: با غربالگری به موقع می‌توان تنبلی چشم یا «آمبلیوپی» که نوعی اختلال بینایی است را تشخیص داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خرمدره علی نجاتی با اشاره به آغاز غربالگری بینایی چشم در شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: در همین راستا یک پایگاه دائمی، پنج پایگاه غیردائمی و یک تیم سیار برای اجرای طرح در این شهرستان تعیین شده است.
وی با تاکید بر این‌که همه نقاط شهرستان تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: تیم‌های سیار در مناطق روستایی جهت اجرای طرح حضور خواهند یافت.
این مسئول با بیان این‌که سال گذشته ۳۶۳۳ نفر برش شهرستانی برای در غربالگری چشم در شهرستان تعیین شده بود که نسبت به غربالگری ۳۷۲۵ نفر اقدام شد، ادامه داد: از بین افراد تعیین شده ۱۶۵ نفر ارجاع داده شدند که از این میان ۷۶ نفر بیمار تشخیص داده شدند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره برش تعیین شده برای شهرستان خرم‌دره در سال‌جاری را ۳۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: خدمات غربالگری چشم با حداقل هزینه‌ها صورت خواهد گرفت.
نجاتی با تاکید بر ضرورت توجه والدین به اهمیت غربالگری چشم، تصریح کرد: مشکلات چشمی اگر به موقع و در دوران طلایی تشخیص داده نشود، ممکن است به کم‌بینایی و نابینایی منجر شود.
وی افزود: چشمان برخی کودکان با آن‌که سالم به نظر می‌رسد اما از سلامتی و دید کافی برخوردار نیست.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خرم‌دره خاطرنشان کرد: طرح غربالگری گامی بزرگ برای پیشگیری از معلولیت‌های بینایی است. هر قدر بتوان کودکان بیشتری را در سطح کشور و استان غربالگری و سنجش شوند، در آینده شاهد معلولیت‌های بینایی کمتری خواهیم شد.

کد خبر 9986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد